Krótki pobyt na przystanku kolejowym Dębe Wielkie zaowocował serią kolejowych zdjęć, wśród których było wiele zdjęć przejeżdżających pociągów. Jednak największa niespodzianka, jeżeli chodzi o jadące po torach linii kolejowej nr 2 pociągi, pojawiła się kilkanaście minut po tym, jak opuściłem teren przystanku.
Następnym etapem mojej rowerowej eskapady był przystanek Cisie. Ponieważ pomiędzy przystankami Dębe Wielkie i Cisie biegnie droga wzdłuż torów kolejowych, więc z dojazdem do następnego etapu podróży nie było żadnego problemu. Jednak po przejechaniu około 200 metrów niespodziewanie zatrzymałem się. Moją uwagę wzbudził nieczynny przejazd przez tory, który zabezpieczony był przez zaporę wykonaną ze starych szyn. Miejsce okazało się także całkiem przyzwoitą kolejową foto-miejscówką, chociaż pociągi, które sfotografowałem już niekoniecznie wzbudziły mój wielki entuzjazm. Były to dwa pociągi R2 Kolei Mazowieckich, z których jeden jechał do Siedlec (ER75-001), a drugi z nich wracał do Warszawy (ER75-007).
Gdy już szykowałem się do odjazdu z tego miejsca, z wschodniej oddali zamajaczył jeszcze jeden pociąg, który kształtem przypominał EN57, lecz im bym bliżej, tym ... o ile kształt się zgadzał, to jego kolory już nie pasowały do mazowieckich szlaków kolejowych.
Po chwili wszystko wyjaśniło się. Tym pojazdem - niespodzianką okazał się ezt EN71-047, należący do spółki PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście - przewoźnika kolejowego działającego na terenie województwa pomorskiego.
Pojazdy przewoźników regionalnych z całej Polski nie są czymś nadzwyczajnym w
tym miejscu, chociaż nie tak łatwo się na nie natknąć. EN71-047 wracał do
Gdyni, po przeprowadzonej w ZNTK Mińsk Mazowiecki naprawie typu P4
1P4/101, która została zakończona dzień wcześniej.
Niebiesko - żółty pojazd przejechał niespiesznie obok mnie, dzięki czemu udało się wykonać kilka niespodziewanych fotografii.
EN71-047 to ponad 50-letni pojazd po ... przejściach. Został wyprodukowany w 1969 roku przez Pafawag Wrocław jako EN57-733. W wyniku modernizacji, która został zakończona 13 stycznia 2000 roku otrzymał nowe oznaczenie typu i numer, z którymi jeździ do chwili obecnej. W trakcie modernizacji jednostki zostały wymienione dwa człony (ra, sa), które pochodziły od EN57-1088. Zapewne nie była to pierwsza wizyta EN71-047 w tym miejscu, ponieważ w 2000 i 2004 roku roku pojazd przechodził naprawy rewizyjne w ZNTK Mińsk Mazowiecki1.
_________________1. EN71-047. Dostępny w Internecie w https://ilostan.forumkolejowe.pl > title=EN71-047. Dostęp: 27.04.2021.
| zdjęcia z 21 września 2018 roku |
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu