Prosty, nieomal, jak strzała, odcinek linii kolejowej nr 2, który biegnie na terenie Warszawy od Rembertowa w kierunku granicy miasta z Sulejówkiem, należy do najbardziej zatłoczonych. Pociągi jadące w obu kierunkach pojawiają się na nim co kilka minut. Największy "tłok" robią pociągi aglomeracyjne należące do KMKOL i SKMWA. Następne w "kolejce" są pociągi PKP Intercity. Pociągi towarowe wloką się na samym końcu - jest ich zdecydowanie najmniej. Znaczna część pociągów towarowych, które możemy tutaj zobaczyć to pociągi z kruszywem, które jadą na teren ładowni na stacji Warszawa Rembertów, Warszawa Wschodnia Towarowa i Warszawa Praga.
Tuż przed granicą Warszawy, tory linii kolejowej nr 2 skręcają lekkim łukiem w kierunku stacji w Sulejówku. Biegną w tym miejscu, na odcinku około 300 metrów, przez lekko zalesiony teren. To jedyne miejsce na tym obszarze, które sprzyja kolejowej fotografii.
Na zdjęciach, wykonanych na łuku, można zobaczyć kilka pociągów należących do KMKOL i SKMWA: KM R2 do Siedlec (ER75-012) i SKM S2 Warszawa Lotnisko Chopina <> Sulejówek Miłosna (27WE-012). Zdjęcia zostały wykonane w środku, praktycznie bezśnieżnej, kolejnej już takiej samej zimy.
Warszawa Wola Grzybowska, jak setki innych stacji i przystanków w całej
Polsce, doczekała się jakiś czas temu nowych tablic z nazwą przystanku (wg.
wzoru tablicy typowej:
Wytyczne dla oznakowania stałego infrastruktury pasażerskiej Ipi - 2). To dobrze, że PLK ujednolica wzór, ale nie dobrze, że tak często to
robi. Poprzednie tablice były bardziej solidnie wykonane, nie mówiąc o ich
wzornictwie, które jest nieporównywalne. Niestety, ale obecne tablice nie
wyglądają na zbyt "mocne", a przecież wcześniej, czy później będą wystawione
na próbę głupoty ludzkiej.
| zdjęcia z 24.02.2019 |
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu