Głównym miejscem w Warszawie, gdzie można spotkać kolejowe maszyny drogowe jest bocznica kolejowa nieopodal dworca Warszawa Zachodnia przy ulicy Tunelowej. Tym razem do kolekcji torowego przybywa dynamiczny stabilizator toru DGS 62 N (ang: dynamic track stabiliser) wyprodukowany przez Plasser & Theurer. Maszyna należy do ZRK Dom z Poznania (SD-DGS 62N-04-7). Na wszystkich stronach pudła maszyny można zobaczyć oznaczenia PKP, co zapewne oznacza ...?Dynamiczny stabilizator toru służy do stabilizacji podsypki. Stabilizator rozpoczyna pracę po wyregulowaniu i podbiciu toru przed podbijarkę torową. Stabilizacja podsypki toru następuje w wyniku działania wibratorów, które przekazują drgania poprzez szyny. Wynikiem jest poprawa stateczności podsypki poprzez jej zagęszczenie. W uproszczeniu rzec ujmując dynamiczny stabilizator toru wykonuje w krótkim czasie tą samą pracę, która zostałaby wykonana w wyniku normalnego ruchu pociągów. DGS 62 N wyposażony jest w stację pomiarową, która na bieżąco bada wytrzymałości podsypki w trakcie wibrowania.
/ zdjęcia z 25 czerwca 2014 roku /






























0 komentarze