Roboty torowe nie byłyby możliwe bez specjalistycznych maszyn kolejowych. Do najważniejszych maszyn należą różnego typu i rodzaju dźwigi i żurawie. Na bocznicy przy ulicy Tunelowej, obok dworca Warszawa Zachodnia zawsze można spotkać różnego rodzaju kolejowe maszyny do robót drogowych. Tym razem stały dwa dźwigi należące do Zakładu Robót Komunikacyjnych DOM w Poznaniu: żuraw kolejowy TAKRAF ŻU-EDK-300/5-29-7 oraz dźwig do przęseł torowych typu UK-25/18.
Żuraw kolejowy EDK300/5 służy do podnoszenia i przemieszczania ładunków oraz elementów służących do zabudowy torowiska. Żuraw może pracować pod elektryczną siecią trakcyjną, ale pod warunkiem jej wyłączenia. Maksymalny udźwig żurawia wynosi 50T.
Dźwig do przęseł torowych typu UK-25/18 ma zastosowanie przy układanie i zrywanie przęseł torowych, wymianie szyn długich, przeładunku przęseł torowych na wagony kolejowe, transportu przęseł torowych, przestawianie wagonów o masie maksymalnej 372 Mg. Dzięki możliwości przestawienie wysięgnika dźwig UK-25/18 może w trakcie pracy na torowisku zmienić kierunek pracy./ zdjęcia z 6 lipca 2013 roku /












:)
:-)
:))
=))
:(
:-(
:((
:d
:-d
@-)
:p
:o
:>)
(o)
[-(
:-?
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
:-$
(b)
(f)
x-)
(k)
(h)
(c)
cheer





















Człowiek nigdy się nie zastanawia jakie maszyny pomagają nam np. w układaniu i zrywaniu przęseł torowych, a tu proszę ładne, wysokiej jakości zdjęcie dźwigu UK-25/18 (k)
OdpowiedzUsuń