Trakcja PRKiI weszła na plac budowy stacji kolejowej Warszawa Główna w lipcu
2018 roku. Na zrealizowanie tej niezbyt skomplikowanej budowli kolejowej
wykonawca potrzebował blisko trzech lat. Warto jednak przypomnieć, że całymi
miesiącami na placu budowy niewiele się działo, co w dużej części można
wytłumaczyć przyczynami niezależnym, tak od wykonawcy, jak i od inwestora - zapewne rozpoczęcie modernizacji linii średnicowej wymusiłoby uruchomienie Warszawy Głównej w 2019 roku.
Tempo robót na budowie stacji przyspieszyło pod koniec ubiegłego roku. Również okres od stycznia do marca bieżącego roku to czas natężenia robót przy budowie stacji. Na peronach postawiono wiaty (po cztery na peron) oraz słupy oświetleniowe peronów. Przebudowano i wybudowano nowy układ torowy stacji kolejowej (blisko 4 km). Pod koniec stycznia wisiały już pierwsze linie uszynienia, co było widomym znakiem rozpoczęcia budowy sieci trakcyjnej. Przez kilka tygodni codziennym widokiem na stacji był pociąg sieciowy Trakcji i inne maszyny wykonawcy, pracujące przy budowie nowej sieci trakcyjnej.
Na kilku zdjęciach można zobaczyć pojazd szynowo-drogowy DAF XF DUO w trakcie pracy. DAF XF DUO wyposażony jest w stałą platformę roboczą o nośności 800 kg, podnośnik nożycowy o nośności 400 kg, hydrauliczny żuraw załadowczy FASSI oraz urządzenie do ciągnięcia przewodu jezdnego. Żuraw wyposażony jest we wciągarkę i kosz roboczy dla dwóch operatorów. Przekładnie szynowe DAF XF DUO można szybko regulować dla rozstawu szyn 1435 mm lub 1520 mm.
Obecnie trwają roboty wykończeniowe na peronach i przy układzie torowym. W tygodniu poprzedzającym odbiór stacji, pojawią się przy peronach pierwsze pociągi, uruchamiane w ramach jazd zapoznawczych maszynistów.
| zdjęcia z 6 lutego 2021 roku |
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 5/2021
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu