Na stacji kolejowej Mrozy wysiadło tylko kilku pasażerów. Jako, że pora była przedpołudniowa, więc nic dziwnego, że niewiele osób tutaj wysiadło.
Stacja w Mrozach została zmodernizowana w ramach dużego zadania inwestycyjnego "Modernizacja linii kolejowej E20 na odcinku Mińsk Mazowiecki - Siedlce" w latach 2000 - 2008, o czym można dowiedzieć z tablicy umieszczonej w przejściu podziemnym pod torami stacji. Infrastruktura peronowa i otoczenie wokół stacji jest zadbane, co dobrze świadczy o zarządcy tego odcinka kolejowego.
Mrozy należą do tych miast, które swój rozwój zawdzięczają w dużym stopniu żelaznej drodze. To właśnie w tym miejscu w 1866 roku powstała jedna z wielu stacji Kolei Warszawsko - Terespolskiej. Obecnie to jedyna stacja kolejowa pomiędzy Mińskiem Mazowieckim, a Siedlcami.
Pasażerowie korzystający ze stacji Mrozy mają do swojej dyspozycji dwa perony, wyposażone w wiaty i ławki. Peron 1 (jedno krawędziowy) obsługuje pociągi jadące w kierunku Warszawy. Peron znajduje się przy torze głównym dodatkowym, co powoduje, że pociągi muszą znacznie zwalniać, ze względu na konieczność zjazdu i wjazdu po rozjazdach na tor główny zasadniczy. Peron 2 to peron wyspowy przy którym zatrzymują się pociągi jadące w kierunku Siedlec. Pomiędzy peronami biegnie jeszcze tor główny zasadniczy, który nie posiada krawędzi peronowej. Perony na stacji Mrozy mają długość 200 metrów oraz wysokość 550 mm.
Obecnie na stacji kolejowej Mrozy zatrzymują się pociągi KM oraz pociągi IC-IC oraz IC-TLK (UZNAM, POLONEZ, KOCHANOWSKI, NIEMCEWICZ, SKARYNA, CHEŁMIANIN, GOMBROWICZ, STARZYŃSKI). cdn...
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 6/2019
/ zdjęcia z 30 sierpnia 2017 roku /
0 komentarze