Roboty mają być prowadzone w latach 2018-2022. Inwestycja, jakby to dziwnie nie brzmiało ma ścisły związek z przyszłą perspektywą budżetową UE.
Oczywiście burzenie wiaduktów kolejowych to tylko część zakrojonych na olbrzymią skalę robót związanych z "Przebudowa i budowa (modernizacja) linii średnicowej w układzie dalekobieżnym (linia nr 1 i 2) i układzie podmiejskim (linia nr 447 i 448) na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia łącznie ze stacjami oraz przystankami i tunelem średnicowym w układzie dalekobieżnym".
Remont linii Średnicowej był prowadzony w okresie letnim w latach 2013 i 2014, co skutkowało między innymi podniesieniem prędkości pociągów. Podobno nie było innego wyjścia, bo zwlekanie z remontem spowodowałoby konieczność zmniejszenia prędkości pociągów. Faktem jest, że przy olbrzymich zaniedbaniach w infrastrukturze kolejowej w Polsce właśnie na Średnicy PKP pozwoliła sobie na rozrzutność, bo za mniej więcej 4 lata i tak trzeba będzie wykonać ponownie te same roboty.
Ale wróćmy do wiaduktów. Remont tych konstrukcji wprowadzi olbrzymie perturbacje w komunikacji kolejowej, samochodowej i tramwajowej (tylko na Pradze). PKP PLK planuje, że remont wiaduktu na Targowej spowoduje wyłączenie ulicy z ruchu na 8,5 miesiąca. Którędy pojadą samochody? Zamoyskiego i Jagiellońska i odchodzącymi od nich wąskimi uliczkami starej Pragi? Najbliższy przejazd przez tory znajduje się 10 km stąd w ulicy Chełmżyńskiej, a wiadukt drogowy jeszcze dalej, bo w ulicy Żołnierskiej!
Jeżeli chodzi o pociągi dalekobieżne to alternatywa jest już przygotowywana w postaci rozbudowywanej obecnie stacji Warszawa Gdańska, ale to już temat na niejedną opowieść ...
Wykaz istniejących wiaduktów na linii Średnicowej:
- wiadukt kolejowy w km 1,900+141 nad ul. Kruczkowskiego i Solec
- wiadukt kolejowy w km 2,039 nad ul. Wybrzeże Kościuszkowskie
- wiadukt kolejowy w km 2,148 nad ul. Wybrzeże Kościuszkowskie
- most stalowy w km 2,399 nad rzeką Wisłą
- wiadukt kolejowy w km 2,655 nad ul. Wybrzeże Szczecińskie
- wiadukt kolejowy w km 3,010 dojście do stadionu Narodowego (ul. Sokola)
- przejście pod torami oraz dojście do p.o. Warszawa Stadion w km 3,326
- wiadukt kolejowy w km 3,532 nad ul. Zamoyskiego
- wiadukt kolejowy w km 3,654 nad ul. Targową
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 7/2020
/ zdjęcia z 11 i 17 lipca 2013 roku /
0 komentarze