W kwietniu 2012 roku w wyniku współpracy ZTM i PKP PLK został ogłoszony przetarg na budowę przystanku kolejowego Warszawa Ursus Niedźwiadek. Planowano zakończenie robót w ciągu 16 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą, czyli w drugiej połowie 2013 roku. Inwestorzy podzielili się zadaniami. PKP przejęło nadzór na częścią kolejową, a ZTM nad budowę przejścia podziemnego pod torami przy ulicy Orląt Lwowskich i Krawczyka.
Wykonawcą inwestycji został Mostostal Warszawa S.A. Umowa na budowę została podpisana 12 czerwca 2012 roku. Na początku budowy pojawił się problem związany z przejęciem dodatkowego terenu pod budowę przystanku. Jednak stosunkowo szybko uzyskano decyzję lokalizacyjną i budowa ruszyła w lipcu 2012 roku.
Kluczowym etapem inwestycji była budowa przejścia podziemnego pod torami. W połowie kwietnia 2013 roku PKP musiało wprowadzić ograniczenia w ruchu pociągów. 39 pociągów pojechało objazdami. Testowanie torowiska rozpoczęto w lipcu 2013 roku. Próby obciążeniowe dokonane przy pomocy 100 tonowej lokomotywy wypadły pomyślnie.
Pozwolenie na użytkowanie przystanku kolejowego Warszawa Ursus Niedźwiadek zostało wydane w grudniu 2013 roku, a oddanie inwestycji do użytku nastąpiło 7 stycznia 2014.
Nakłady inwestycyjne związane z budową przejścia podziemnego wyniosły 7 mln 581 tys. złotych. Budowa peronu i infrastruktury kolejowej przystanku to kolejne nakłady inwestycyjne w wysokości 8 mln 677 tys. złotych.
Dzięki przystankowi kolejowemu mieszkańcy 19-tysięcznego osiedla Niedźwiadek mogą obecnie dotrzeć do Centrum Warszawy w 20 minut. Warszawa Ursus Niedźwiadek to najnowszy przystanek kolejowy wybudowany na terenie Warszawy. Do czasu oddania do użytku przystanku Warszawa Mokry Ług to przystanek Warszawa Ursus Niedźwiadek będzie dzierżył tą palmę pierwszeństwa.
/ zdjęcia z 29 kwietnia 2014 roku /
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 4/2021
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu