Warszawskie pociągi aglomeracyjne biegające po torach linii 7 bardzo rzadko można spotkać na łącznicy 506. Łącznica nigdy nie była stałym miejscem kursowania pociągów KM lub SKMWA. Jednak w lecie tego roku łącznica okazała się niezbędna dla utrzymania ruchu pociągów po linii otwockiej.
W sierpniu remontowano wiadukt w pobliżu stacji Warszawa Wschodnia na linii 7 i jedynym sensownym rozwiązaniem dla utrzymania ruchu pociągów do Otwocka i Pilawy okazało się puszczenie ruchu pociągów przez linię 506. Pociągi SKM linii S1 i KM linii R7 kursowały z pominięciem p.o. Warszawa Olszynka Grochowska, ale wszystkie pozostałe przystanki były czynne.
Pierwsze pociągi na zastępczej trasie można było zobaczyć 4 sierpnia. Najbardziej malowniczy odcinek linii 506 biegnie przez las rezerwatu Olszynka Grochowska. Codziennie, przez leśny odcinek, przejeżdżało ponad 100 pociągów. Takiego obciążenia ruchem pociągów nigdy na tej linii nie było. Była więc niepowtarzalna okazja do zrobienia wielu zdjęć. Poniżej prezentuję pierwszą serię fotografii (wykonane 4 i 6 sierpnia).
cdn.
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 2/2019
/ zdjęcia z 4 i 6 sierpnia 2018 roku /
Prędkość pociągów w lesie max 40 km/h.
OdpowiedzUsuń