Lokomotywy zagranicznych przewoźników towarowych, ciągnące swoje pociągi po polskich torach, nie są już czymś wyjątkowym, ale przypadkowe spotkanie z takim pociągiem jest wielką niespodzianką dla miłośnika fotografii kolejowej. Z taką sytuacją zetknąłem się pewnego jesiennego dnia w Rembertowie, gdy miałem wyjątkową okazję zrobić kilka zdjęć lokomotywie Siemens Vectron 193 232, która z pociągiem intermodalnym przejeżdżała przez stację Warszawa Rembertów.
Vectron 193 232 opuściła fabrykę w 2017 roku, więc można powiedzieć, że dopiero co rozpoczęła służbę na kolejowych szlakach. Lokomotywa jest własnością firmy leasingowej European Locomotive Leasing Austria GmbH. Przewoźnikiem, użytkującym lokomotywę jest firma LTE Logistik & Transport.
To, co przyciąga uwagę w tej lokomotywie to jej malatura i związana z nią symbolika. Lokomotywa 193 232 w malaturze "The Flying Dutchman" ("Latający Holender") została oficjalnie zaprezentowana w dniu 19 stycznia 2018 roku na terenie terminala kontenerowego WienCont. Siemens Vectron 193 232 to setna lokomotywa we flocie ELL i stąd napis "NUMBER 100" na pudle lokomotywy. Firma ELL do 100 leasingownych lokomotyw doszła w ciągu 3,5 roku. Lokomotywa ma dopuszczenie do poruszania się po torach Niemiec, Austrii, Węgier, Polski, Czech, Słowacji, Rumunii i Holandii. Stąd na malaturze mapa Europy z zaznaczoną trasę Rotterdam - Constanta i naklejki z napisami: "From port 2 port" (od portu do portu) i "Logistics legends" (Legendy logistyczne). Nic więc dziwnego, że nadano lokomotywie nazwę "The Flying Dutchman".
Oprócz lokomotywy 193 232, w flocie LTE, leasingowanej od ELL są jeszcze trzy lokomotywy Vectron z podobnym dopuszczeniem, do poruszania się po torach wielu państw (193 261-263), ale Latający Holender jest tylko jeden!
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 2/2020
/ zdjęcia z 21 października 2018 roku /
Bibliografia:
[1]. From East Coast to West Coast: ELL and LTE celebrate interoperability with 193 232
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu