Jednym z najbardziej ruchliwych miejsc na kolejowej mapie Warszawy jest tzw. grochowski wianek. To tędy wagony pasażerskie i lokomotywy PKP IC wracają ze stacji Warszawa Wschodnia na stację postojową Warszawa Grochów. Wianek wykorzystywany jest także przez część pociągów (najczęściej przez ED160 i ED161), które tą droga jadą w kierunku przeciwnym, aby rozpocząć rozkładowy kurs na Warszawie Wschodniej. Od czasu powstania Kolei Mazowieckich, wianek stał się podstawową drogą dla pociągów tego przewoźnika, które właśnie tędy jadą do lub ze swojej szopy na Olszynce Grochowskiej.
Lokomotywy IC najczęściej jadą po leśnym odcinku samotnie. Wyjątkowo można zobaczyć dwie połączone lokomotywy. Wagony osobowe zawsze przeciągają Stonki. Przed wjazdem na zalesiony odcinek, wagony zwykle przejeżdżają przez myjnię.
Relacji z grochowskiego wianka było już wiele na blogu. Tym razem można zobaczyć: EP09-012, 45WE-005, SM42-099 i SM-3102.
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 2/2020
/ zdjęcia z 10 czerwca 2017 roku /
Akurat Dartami i Stadlerami bardzo rzadko jeździ się po wianku, ponieważ one od WWO wjeżdżają najczęściej na "Odejście" czyli dwusetki. Oczywiście czasem na setki na "Przybyciu". EZTy po wianku jeżdżą w zasadzie celem obrócenia składu aby wyjechał na zaplanowany obieg zgodnie z dodatkiem B do rj - czyli w zasadzie odpowiednio pierwszą klasą bądź drugą od Wschodniej.
OdpowiedzUsuń