Ze stacji Sochaczew na stację Łowicz Główny przyjechałem wahadłem KM, które biega pomiędzy Warszawą Wschodnią, a Łowiczem Głównym (niektóre składy jeżdżą do Mińska Maz).
Tym razem pociąg KM stanowiły dwa ezt: EN57AKM-1601 + EN57AKM-1616. Po skończonym biegu pociąg odjechał na tory postojowe, aby po godzinie wyruszyć w drogę powrotną w kierunku Warszawy.
Ten dzień obfitował w wiele kolejowych atrakcji na terenie Sochaczewa, więc zamierzałem powrócić do Warszawy tym samym składem, którym przyjechałem do Łowicza. Czasu było niezbyt wiele, a chciałem przede wszystkim zobaczyć miasto, bo nigdy w Łowiczu nie byłem. Siłą rzeczy zdjęcia, które wykonałem na stacji Łowicz Główny były robione w pośpiechu. Poświęciłem na to kilka minut po przyjeździe na stację oraz przed samym odjazdem z Łowicza.
Tym razem pociąg KM stanowiły dwa ezt: EN57AKM-1601 + EN57AKM-1616. Po skończonym biegu pociąg odjechał na tory postojowe, aby po godzinie wyruszyć w drogę powrotną w kierunku Warszawy.
Ten dzień obfitował w wiele kolejowych atrakcji na terenie Sochaczewa, więc zamierzałem powrócić do Warszawy tym samym składem, którym przyjechałem do Łowicza. Czasu było niezbyt wiele, a chciałem przede wszystkim zobaczyć miasto, bo nigdy w Łowiczu nie byłem. Siłą rzeczy zdjęcia, które wykonałem na stacji Łowicz Główny były robione w pośpiechu. Poświęciłem na to kilka minut po przyjeździe na stację oraz przed samym odjazdem z Łowicza.
Łowicz to jedna z najstarszych stacji kolejowych w Polsce. Jej początki sięgają czasów budowy pierwszej linii kolejowej na ziemiach Królestwa Polskiego czyli Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej. Tory do Łowicza doprowadzono 15 października 1845 roku.
Łowicz Główny to stacja węzłowa od której odgałęzia się kilka ważnych linii i łącznic kolejowych. Poznanie tego terenu wymaga sporo czasu, tym bardziej, gdy wszystko musimy sami odkrywać i nie znamy topografii terenu. Może kiedyś postaram się poznać kolejowy Łowicz, ale w najbliższych planach raczej tego nie przewiduję.
/ zdjęcia z 22 września 2015 roku /
0 komentarze