Mieszkańcy prawobrzeżnej Warszawy doskonale wiedzą, że pomiędzy ulicą Targową, a Chełmżyńską nie ma ani jednego ogólnodostępnego przejazdu przez tory. Problem w tym, że odległość drogowa pomiędzy tymi przejazdami wynosi 7 km i jest obojętne, czy wybierzemy jazdę ulicami po północnej, czy południowej stronie kolejowych torowisk. Kiedyś tak nie było. Jeszcze w latach 80. można było przejechać przez torowiska ulicą Wiatraczną.
Do 2015 roku funkcjonowała także kręta droga (ulica Chłopickiego), która umożliwiała przejazd przez tereny kolejowe PKP IC na Olszynce Grochowskiej. Droga ułatwiała dojazd do wszystkich posesji na trasie prowadzącej do przejazdu w ulicy Chełmżyńskiej i do nie istniejącego przejazdu w ulicy Wiatracznej. Wielu osób korzystało z tej trasy, ponieważ skracał drogę samochodom jadącym z i w kierunku ulicy Grochowskiej. Po postawieniu przy drodze znaku "zakaz ruchu w obu kierunkach" ruch znacznie zmalał. Oczywiście pod znakiem umieszczono tabliczkę z wykazem firm i instytucji, których ten zakaz nie obowiązuje. Na początku były to głównie instytucje kolejowe, ale potem, co jakiś czas ktoś "dopisywał" się do tej listy. 50 lat istniał tutaj przejazd i nikomu nie przeszkadzał. Nic się w tym miejscu szczególnego przez te lata nie wydarzyło, bo samochody i lokomotywy poruszają się na tym terenie z prędkością roweru ... jedynym wytłumaczeniem zablokowanie przez PKP IC ulicy Chłopickiego mogą być "współczesne czasy" ... czasy powszechnego odgradzania się jednych od drugich i kamerowania wszystkiego, co się rusza.
W uzupełnieniu kilka zdjęć pociągów z "kolejową" ulicą Chłopickiego w tle:
- EP09-015 i EP07-537 jadące luzem z Warszawy Wschodniej na teren lokomotywowni na Olszynce Grochowskiej. Zdjęcie wykonane z kładki na torami biegnącej obok przejazdu kolejowego w ulicy Chłopickiego.
- Foto impresje z SM42-3102. Zmodernizowana Stonka uchwycona na leśnym odcinku grochowskiego wianka.
- 45WE-009+45WE-003 wjeżdżają na teren Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Kolei Mazowieckich na Grochowie. Pojazdy przejeżdżały po torze biegnącym równolegle do północnego "kolejowego" fragmentu ulicy Chłopickiego.
| zdjęcia z 28 maja 2015, 21 maja, 10 czerwca 2017, 25 stycznia 2019
|
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 11/2021
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu