Wjeżdżając na pokładzie pociągu Kolei Mazowieckich do Warki zobaczyłem stację w trakcie zmian. Obsługę pasażerów zapewniał nadal stary peron wyspowy, którego początki funkcjonowania pamiętają tylko najstarsi mieszkańcy Warki. Na stacji panował twórczy bałagan. Wybudowano część nowych torach oraz trwała budowa peronu przylegającego do budynku dworca kolejowego. Na torach stacji można było zobaczyć maszyny drogowe i wagony wykorzystywane przez budowniczych nowej Ósemki.
Jednak ta część stacji, która położona jest na południe od peronu wyspowego oraz teren wokół dworca dopiero oczekiwały na zmiany. Tutaj wszystko przypominało stare czasy. Po kilkuminutowym postoju pociąg ruszył. Tuż za południową głowicą stacji pociąg wjechał na jednotor prowadzący w kierunku kratownicowego mostu nad Pilicą. To jedyny taki fragment na linii radomskiej. Wszystko rzecz jasna z powodu mostu, który wybudowano dla jednego toru. Po zakończeniu modernizacji linii radomskiej wiele się tutaj zmieni. Obok starego mostu, budowany jest nowy most, na którym ułożony zostanie drugi tor.
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 7/2020
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 7/2020
/ zdjęcia z 18 czerwca 2019 roku /
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu