W czasie XVI edycji DTP, zorganizowanej we wrześniu 2017 roku na terenie zajezdni tramwajowej R3-Mokotów, eksponowany był także tabor gospodarczy - wagony specjalistyczne (pługi odśnieżne, podbijarka, szlifierka torowa, wagon-laboratorium) oraz wagony uniwersalne (robocze i transportowe). Tego rodzaju wagony trudno spotkać w ciągu dnia na ulicach Warszawy. Ich czas zwykle nadchodzi, gdy tramwaje liniowe zjeżdżają do swoich zajezdni. Dla większości miłośników wagonów tramwajowych, dni otwarte w zajezdniach tramwajowych, to jedyna okazja, aby zobaczyć tramwajowy tabor gospodarczy.
Wśród wagonów gospodarczych znajdowały się:
- #2112 - wagon techniczny - spawalniczy, typ K, z Zakładu Energetyki Trakcyjnej i Torów T-1. Wagon został zbudowany w 1940 roku (poprzedni numer #423-1),
- #2400 - wagon transportowy, typ K, z zajezdni R-4 Żoliborz. Zbudowany w 1940 roku (poprzedni numer #408),
- #2412 - wagon transportowy, typ 13N, z zajezdni R-3 Mokotów. Zbudowany w 1969 roku (poprzedni numer #778 - do 2002 roku). Podczas remontu przeprowadzonego w 2013 roku wagon otrzymał podwójne prostokątne reflektory przednie, co jest istotną zmianą, w stosunku do typowej sylwetki wagonu typ 13N.
- #9005 - uniwersalny, typ 4NA-DT, z Zakładu Energetyki Trakcyjnej i Torów T-1. Zbudowany w ZPS Stargard w 2015 roku. Wagon #9005 jest tramwajem dwukierunkowym, wyposażonym w dwie kabiny sterownicze, Jest wykorzystywany w Dziale Napraw Torów jako wagon transportowy. Służy głównie do ciągnięcia przyczep oraz do przewozu brygad spawalniczych wraz z wyposażeniem.
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 12/2019
/ zdjęcia z 23 września 2017 roku /
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu