Oprócz stałych eksponatów, które można oglądać na co dzień, przygotowano coś extra. Na Stację Muzeum przybył specjalny pociąg lokomotyw "ufundowany" przez PKP Intercity i PKP Cargo.
Bezsprzecznie główną atrakcją specjalnego pociągu była przywrócona do służby lokomotywa elektryczna EP05-23, która jest własnością PKP Intercity. W pomarańczowej, oryginalnej malaturze prezentowała się imponująco. Popularny kiedyś "Czesiek" należał do demonów szybkości na sieci PKP. Tylko lokomotywy EP09 mogły mu dorównać. Kolejowa akcja w stylu "odpicuj mi brykę", która miała swój czas w ciągu poprzednich dwóch lat, odniosła nadspodziewanie dobry efekt. Obecnie nie widać po "Cześku", że powoli dobiega 60-tki (rocznik 1961). Oficjalna premiera EP05-23 po remoncie miała miejsce kilka tygodni wcześniej na targach TRAKO w Gdańsku (26 września 2017 roku).
Pozostałe dwie lokomotywy specjalnego pociągu, który przybył na Stację Muzeum, należą do PKP Cargo. Jedną z nich była SM42-632 z lokomotywowni Odolany, a drugą EU07-1511. Miłośnicy kolei, którzy przybyli w ten pochmurny dzień na Stację Muzeum, mogli nie tylko pooglądać lokomotywy z zewnątrz, ale też wejść do środka każdej z nich i zadać maszynistom pytania.
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 3/2019
/ zdjęcia z 26 listopada 2017 roku /
0 komentarze