Ekrany akustyczne budowane są nie tylko na stacjach, ale również wzdłuż torowisk pomiędzy stacjami. Na odcinku Dobczyn - Zagościniec znaczna przestrzeń zabudowana jest ekranami. Pozytywną, ale zapewne nie zamierzoną, stroną budowy ekranów akustycznych są ścieżki i drogi gruntowe, które pozostawiają po sobie budowniczowie ekranów. Piesi i rowerzyści "utrwalają" ich istnienie, o czym można przekonać się nie tylko na odcinku Dobczyn - Zagościniec.
W 2016 roku zainicjowana została akcja Tak dla ścieżki rowerowej wzdłuż torów kolejowych!, której celem jest wybudowanie ścieżki rowerowej wzdłuż torów na trasie Warszawa - Tłuszcz. PKP PLK zadeklarowało otwartość na współpracę z samorządami w tej sprawie. Tego rodzaju budowla, która miałaby powstać wzdłuż linii kolejowej po której mogą pędzić pociągi z prędkością do 160 km/godz obarczona jest wieloma ryzykami. To jeden aspekt tej sprawy. Drugi to deklaracje, a prawdziwe zamiary samorządowców. Prawda na dzisiaj jest taka, że nie są prowadzone w tej sprawie żadne działania formalne. W planie inwestycyjnym powiatu wołomińskiego do 2021 roku takiej inwestycji nie znajdziemy.
Rowerzyści muszą sobie jakoś radzić i dają radę. W każdym razie samoistna ścieżka rowerowa na odcinku Dobczyn - Zagościniec istnieje i ma się dobrze.
post scriptum
Z opiłkami powodującymi brunatne naloty na rożnych elementach przy torowisku nie do końca jest tak, jak napisałem powyżej ... chociaż to informacje zasłyszane od osób związanych z PLK. Wygląda jednak na to, że "odpowiedzialne" za brunatny nalot na torowisku i peronach są ślizgacze odbieraków prądu pojazdów elektrycznych. Warstwa styku ślizgacza z przewodem jezdnym zbudowana jest z miękkiej miedzi lub spieków grafitowo - miedzianych. Trąc o bardzo twarde przewody sieci jezdnej w czasie jazdy pozostawiają osad na pojazdach i na torowisku. Na liniach niezelektryfikowanych takiego osadu nie znajdziecie.
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 3/2019
/ zdjęcia z 8 czerwca 2017 roku /
0 komentarze