Na linii kolejowej nr 2 udało się "ustrzelić" dosyć nietypowy pociąg, jak na współczesne czasy, bo składający się z rożnych wagonów. Na czele jechała cargowska ET41-068.
W tym czasie na torze nr 12 w części towarowej stacji stał pociąg Rail Polska na czele z M62M-003. M62M-003 to jeden ze sprowadzonych z EVR z Estonii i poddanych rekonstrukcji Gagarinów. Modernizację lokomotywy przeprowadzono w Zakładzie Taboru Kolejowego Rail Polska we Włosienicy w 2007 roku. Obecnie to radziecko-amerykański produkt wyposażony w części pochodzące z amerykańskich lokomotyw serii F40PH należących do Montreal, Maine & Atlantic RR. Lokomotywy były przeznaczone do złomowania i pozyskano z nich 16-cylindrowe silniki GM 645E3B o mocy 3000 KM i prądnice główne AR10. Właśnie w takie części wyposażony jest obecnie M62M-003. Dzięki temu nie tylko zwiększyła się moc Gagarina z 1470 kW (ST44) do 2206 kW, ale też zyskał przydomek Challenger.
bibliografia:
1. ST44
/ zdjęcia z 19 i 21 maja 2017 roku /
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 8/2021
0 komentarze