Pociągi towarowe na stacji Warszawa Rembertów to rzecz normalna. Przejeżdża ich przez tą stację nawet kilkadziesiąt na dobę, chociaż bliżej tej ilości do 20, niż do 100. Oczywiście część z tych pociągów rozpoczyna lub kończy swój bieg na towarowej części stacji Warszawa Rembertów. Obok nastawni Rmd funkcjonuje "specjalny" tor (nr 18) zakończony kozłem oporowym. To właśnie na tym torze, znajdującym się nieopodal rogatki w ulicy Marsa, można spotkać samotne lokomotywy, które oczekują na zmianę załogi. Od czasu do czasu stoi na tym torze więcej lokomotyw, ale to więcej zwykle wynosi ... 2 lokomotywy. Na poniższym zdjęciu można zobaczyć "Szkodę w kszakach" czyli 183 044-7 :) To stały bywalec Rembertowa, przynajmniej od kilku lat.Na linii kolejowej nr 2 udało się "ustrzelić" dosyć nietypowy pociąg, jak na współczesne czasy, bo składający się z rożnych wagonów. Na czele jechała cargowska ET41-068.
W tym czasie na torze nr 12 w części towarowej stacji stał pociąg Rail Polska na czele z M62M-003. M62M-003 to jeden ze sprowadzonych z EVR z Estonii i poddanych rekonstrukcji Gagarinów. Modernizację lokomotywy przeprowadzono w Zakładzie Taboru Kolejowego Rail Polska we Włosienicy w 2007 roku. Obecnie to radziecko-amerykański produkt wyposażony w części pochodzące z amerykańskich lokomotyw serii F40PH należących do Montreal, Maine & Atlantic RR. Lokomotywy były przeznaczone do złomowania i pozyskano z nich 16-cylindrowe silniki GM 645E3B o mocy 3000 KM i prądnice główne AR10. Właśnie w takie części wyposażony jest obecnie M62M-003. Dzięki temu nie tylko zwiększyła się moc Gagarina z 1470 kW (ST44) do 2206 kW, ale też zyskał przydomek Challenger.
bibliografia:
1. ST44
/ zdjęcia z 19 i 21 maja 2017 roku /
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 8/2021






























0 komentarze