W okolicy przystanku Warszawa Radość natrafiłem na pracujące przy remoncie linii otwockiej suwnice bramowe do układania i usuwania szyn (żuraw portalowy) PTH 350 wraz z pociągiem układkowym PU1000 (platformy).
Zestaw suwnic bramowych PTH 350 używanych do układania lub usuwania przęseł torowych (szyna+podkład) pracuje zawsze w tandemie. Układane przęsła mogą mieć max 30 metrów długości. Co ciekawe suwnice poruszają się samodzielnie po własnym torowisku. Chwytanie przęseł odbywa się za pomocą specjalnych zacisków, które są sterowane hydraulicznie. Suwnice zawsze działają z pociągiem układkowym na którym układane są przygotowane do montażu lub zdemontowane przęsła. Żuraw portalowy PTH 350 produkowany jest przez kilka firm. Na zdjęciach można zobaczyć suwnice PTH 350, których producentem jest firma Geismar.
/ zdjęcia z 1 lipca 2015 roku /
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 01/2022
0 komentarze