Jednak nadchodzi jej kres.
Po uruchomieniu nowej linii metra na Pradze priorytetem inwestycyjnym będzie budowa Trasy Świętokrzyskiej. Trasa przetnie Szmulki i wszystko w tym miejscu będzie wyglądało inaczej, niż do tej pory. Szmulki, jako oaza żyjąca własnym rytmem i trochę odseparowana od Warszawy przestanie istnieć.
Wraz z budową Trasy Świętokrzyskiej ulegnie likwidacji pętla tramwajowa przy dworcu Wschodnim.
W tym miejscu powstanie węzeł rozjazdowy umożliwiający zjazd tramwajów do zajezdni R-2 Praga przy ulicy Kawęczyńskiej.
Wybudowana zostanie również nowa linia tramwajowa w kierunku Targówka, a dalej w kierunku Ząbek. Na obszarze Szmulek linia tramwajowa będzie poprowadzona w pasie drogowym Trasy Świętokrzyskiej. Wraz z budową węzła rozjazdowego zostaną wybudowane nowe ulicy, w tym Aleja Tysiąclecia, która przetnie Trasę Świętokrzyską i tory stacji Warszawa Wschodnia. Obecnie Aleja Tysiąclecia to ulica o długości około ... 20 metrów ... reszta to trawnik.
W połowie tego roku Wojewoda Mazowiecki podpisał decyzję zatwierdzającą projekt budowlany i zezwalającą na budowę odcinka Trasy Świętokrzyskiej od ulicy Kijowskiej do ulicy Zabranieckiej.
Czy to już ostatnie miesiące funkcjonowania pętli tramwajowej przy dworcu Wschodnim? Wszystko wskazuje na to, że pętla zostanie zdemontowana w 2015 roku.
Niewiele czasu zostało, aby utrwalić na zdjęciach i filmach ten fragment Warszawy, który niebawem całkowicie zmieni swoje oblicze.
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 9/2020
/ zdjęcia wykonano 6 sierpnia i 20 września 2014 roku /
Pajace.
OdpowiedzUsuń