Zajęty wykonywaniem zdjęć na peronie stacji kolejowej Rogów ... a czas szybko płynie ... nie zdążyłem na odjazd pociągu wąskotorowego do Jeżowa, który ... nie poczekał na mnie :) ... i odjechał ze stacji Rogów Osobowy Wąskotorowy, kilka minut po przyjeździe pociągu ŁKA Sprinter, którym przyjechałem z Warszawy do Rogowa.
Po opuszczeniu terenu stacji kolejowej Rogów wsiadłem na rower i rozpocząłem pościg za uciekającym pociągiem wąskotorowym. Po przejechaniu około 1,8 km ulicą Dworcową dojechałem do DK72. Następnie jadąc DK72, której znaczny fragment biegnie przez las i przejechaniu około 3,5 km dotarłem do drogi dochodzącej do drogi krajowej (51°48'36.4"N 19°55'41.0"E), w którą skręciłem. Po przejechaniu kolejnych około 600 metrów dojechałem do przejazdu kolejowo-drogowego (51°48'17.6"N 19°55'35.6"E), który znajduje się na terenie wsi Strzelna (gmina Jeżów, powiat brzeziński). Przejechałem przez tor wąskotorówki i zatrzymałem w niewielkiej odległości od samotnej posesji, zlokalizowanej przy drodze.
Dosłownie za minutę okazało się, że zdążyłem w ostatniej chwili, aby sfotografować pociąg w trakcie jazdy na trasie pomiędzy Rogowem, a Jeżowem. W miejscu, w którym stałem tor linii wąskotorowej biegnie prostym odcinkiem. Pociąg powoli zbliżał się do miejsca z którego zamierzałem fotografować jego przejazd. Zbliżając się do przejazdu kolejowo-drogowego maszynista lokomotywy podał sygnał dźwiękowy Rp1 „Baczność”. Syrena lokomotywy wydała przeraźliwy, długi dźwięk. W trakcie przejazdu pociągu wąskotorowego wykonałem kilka zdjęć, z których kilka zmieściłem jako ilustrację artykułu.
Linia kolejowa na odcinku Rogów Osobowy Wąskotorowy - Jeżów jest dopuszczona do ruchu pasażerskiego z maksymalną prędkością 35 km/h. Jednak pociąg jechał z dużo mniejszą prędkością ... a może tylko tak mi się wydawało :)
Na czele pociągu jechała lokomotywa spalinowa Lxd2-264. Lokomotywa ciągnęła cztery wagony. Za lokomotywą jechał czteroosiowy wagon kryty (bez żadnych oznaczeń). Następnie dwa wagony osobowe tzw. "letniaki". Pierwszy z letniaków nosił oznaczenie wagonu 2 klasy oraz miał namalowany na burcie napis "promuje łódzkie". Drugi z letniaków nosił oznaczenie "Bxhi 1355" - wagon powstał na bazie wagonu typu Kddxh 33101 (9500-9), który należał do Cukrowni Kruszwica1. Na końcu składu jechał wagon osobowy 2 klasy, typu 1Aw, serii Bxhpi (1685).
Po przejeździe pociągu wąskotorowego zawahałem się przez chwilę, czy nie pojechać za pociągiem obok toru. Jednak zarośnięta zielskiem ścieżka nie zachęcała do jazdy, więc zawróciłem w kierunku DK72, którą pojechałem w kierunku Jeżowa.
______________1. Spis taboru. Dostępny w Internecie w http://750mm.pl/index.php?topic=2667.5;wap2
| zdjęcia z 22 czerwca 2019 roku |
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu