Od wielu lat po linii kolejowej 12 nie kursują pociągi pasażerskie. Nie ma więc możliwości, aby przyjechać pociągiem do Mszczonowa. Dojazd z Warszawy do Mszczonowa jest możliwy albo z wykorzystaniem sieci drogowej, albo transportem mieszanym kolejowo - rowerowym. W drugim przypadku najszybsza droga wiedzie przez stację kolejową Żyrardów. W ramach swojej kolejowej bicykliady przyjechałem pociągiem KM do Żyrardowa, a potem całą trasę Żyrardów - Mszczonów - Żyrardów pokonałem na rowerze.
Rowerowa trasa przez Żyrardów wiodła ulicami: POW, Radziwiłłowską, Świętego Jana, Reymonta i Mickiewicza. Na rozstaju dróg skręciłem w ulicę Dębową, a potem przez Korytów, Zazdrość, Olszówkę, Wręczę i Świnice dojechałem do wiaduktu drogowego nad CMK (do tego miejsca można dojechać z Żyrardowa - ale tylko rowerem - także inną trasą, wiodącą przez znaczną jej część wzdłuż torów CMK). Potem przez Czekaj i Lublinów dojechałem do Marków Towarzystwo. W tym miejscu zbliżyłem się na odległość około 100 metrów do linii kolejowej nr 12. Ulicą Skierniewicką dojechałem do Mszczonowa. Następnie ulicami: Rawską, Piekarską i Olchową dotarłem do stacji kolejowej Mszczonów, która położona jest pomiędzy ulicami: Kolejową i Dworcową - tuż przy południowej granicy miasta.
Mszczonów jest jedną z ważniejszych stacji kolejowych położonych na linii 12 Skierniewice – Łuków (26,199 km). Stacja znajduje się pomiędzy przystankami kolejowymi: Grabce (w odległości 6,386 km) i Grzegorzewice (w odległości 7,386 km).
Mszczonów przywitał mnie piękną, słoneczną pogodą. Po dotarciu na teren stacji moją uwagę przykuł budynek dworca kolejowego. Obiekt w stylu dworkowym swoje najlepsze czasy ma już za sobą. Dla pasażerów - z oczywistych powodów - obiekt jest niedostępny. Jednak wiele wskazuje na to, że czasy, gdy z poczekalni i kasy biletowej korzystało wielu pasażerów jeszcze powrócą. Elewacja dworca wymaga pilnej interwencji malarza, ale obiekt wydaje się być w całkiem dobrym stanie technicznym.
Po zrobieniu kilku zdjęć dworca pojechałem w kierunku placu ładunkowego. Na torach stało wiele węglarek i kilka lokomotyw (3E-100-063 DB, SM42-911 PKP Cargo, SM31-025 SKPL). Była więc okazja na zrobienie kilku kolejnych zdjęć.
Stacja Mszczonów posiada 5 torów głównych oraz tor ładunkowy. Ruch pociągów na stacji prowadzony jest przez nastawnię dysponującą Ms znajdującą się w przybudówce budynku dworca oraz nastawnię wykonawczą Ms1 zlokalizowaną w budynku wolnostojącym, usytuowaną w okolicy wschodniej głowicy stacji. Sterowanie ruchem kolejowym odbywa się za pomocą urządzeń mechanicznych scentralizowanych z sygnalizacją świetlną.
Od toru głównego zasadniczego nr 2 odgałęzia się bocznica szlakowa prowadząca do dużego centrum logistycznego, oddalonego od stacji o około 1 km. Ruch pociągów na linii 12 od Mszczonowa do Puszczy Mariańskiej prowadzony jest tylko po torze nr 1 - z powodu złego stanu podtorza w rejonie osuwiska za stacją Mszczonów (odcinek 50 m) tor nr 2 został zamknięty dla ruchu.
_____________________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 4/2020
Od toru głównego zasadniczego nr 2 odgałęzia się bocznica szlakowa prowadząca do dużego centrum logistycznego, oddalonego od stacji o około 1 km. Ruch pociągów na linii 12 od Mszczonowa do Puszczy Mariańskiej prowadzony jest tylko po torze nr 1 - z powodu złego stanu podtorza w rejonie osuwiska za stacją Mszczonów (odcinek 50 m) tor nr 2 został zamknięty dla ruchu.
_____________________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 4/2020
/ zdjęcia z 20 maja 2018 roku /
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu