Przystanek kolejowy Warszawa Olszynka Grochowska obsługuje rozkładowe pociągi należące do dwóch przewoźników kolejowych. Obecnie tylko pociągi KMKOL i SKMWA przystają na tym przystanku. Co więcej, na odcinku linii 7 Warszawa Wschodnia - Warszawa Olszynka Grochowska nie pojawiają się pociągi innych przewoźników, obsługujących kolejowe przewozy pasażerskie.
Ma to bezpośredni związek z organizacją kolejowego ruchu aglomeracyjnego i regionalnego na stacji Warszawa Wschodnia. Na torach, położonych obok peronów 6 i 7 stacji Warszawa Wschodnia, które połączone są z linią 7, przystają tylko pociągi KMKOL i SKMWA.
Istnieje możliwość zjazdu pociągów, które przystają przy peronach 4 i 5 stacji Warszawa Wschodnia, na linię 7, ale pociągi PKP IC nie korzystają z tej drogi. W ostatnich latach linia 7 (na warszawskim odcinku), była wykorzystywana okresowo przez rozkładowe pociągi PKP IC, które jechały w kierunku na Lublin i objazdem (Dęblin, Radom) do Kielc. Jednak zjazd/wjazd tych pociągów na linię 7 odbywał się po torach linii 506 Warszawa Antoninów - Warszawa Gocławek. Po tej samej drodze, z wykorzystaniem linii 506, jadą pociągi towarowe (z/do stacji Warszawa Wschodnia Towarowa). Jednak do przejazdu pociągu towarowego po linii 7, na odcinku Warszawa - Pilawa, dochodzi bardzo rzadko.
Przystanków kolejowych, na których przystają tylko rozkładowe pociągi KMKOL i SKMWA jest znacznie więcej na terenie Warszawy. Nie brakuje też w Warszawie przystanków, a nawet stacji, na których możemy zobaczyć pociągi tylko jednego przewoźnika (Warszawa Wileńska, Ząbki, cała linia WKD).
Przystanek kolejowy Warszawa Olszynka Grochowska (1980), od czasów, gdy nosił nazwę Olszynka Grochowska (1948), a potem Warszawa Olszynka (1959), zawsze był przystankiem, na którym dominowały pociągi aglomeracyjne. Nic nie wskazuje na to, aby kiedykolwiek miał zmienić się charakter tego przystanku.
Na zdjęciach pociągi SKMWA, w zimowej tegorocznej scenerii przystanku Warszawa Olszynka Grochowska. Szybka Kolej Miejska Sp. z o.o., jako samodzielne przedsiębiorstwo, funkcjonuje na terenie Warszawy od 2004 roku. Pierwszy pociąg SKMWA (EN57-1107) – linii S1 – pojawił się na torach 3 października 2005 roku. Obsługiwał wtedy trasę Warszawa Zachodnia – Warszawa Falenica, a swój przystanek miał też na Warszawa Olszynka Grochowska.
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 8/2019
Na zdjęciach pociągi SKMWA, w zimowej tegorocznej scenerii przystanku Warszawa Olszynka Grochowska. Szybka Kolej Miejska Sp. z o.o., jako samodzielne przedsiębiorstwo, funkcjonuje na terenie Warszawy od 2004 roku. Pierwszy pociąg SKMWA (EN57-1107) – linii S1 – pojawił się na torach 3 października 2005 roku. Obsługiwał wtedy trasę Warszawa Zachodnia – Warszawa Falenica, a swój przystanek miał też na Warszawa Olszynka Grochowska.
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 8/2019
/ zdjęcia z 10 stycznia 2019 roku /
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu