Dopiero w sierpniu 2016 roku przystanek został ponownie otwarty. Obecny przystanek w niczym nie przypomina poprzedniej budowli. Wszystko wybudowano od nowa i zmieniono układ peronów. Kiedyś był to peron wyspowy. Obecnie to dwa perony naprzemianległe. Dzięki wyprostowaniu torów, pociągi dalekobieżne mogą obecnie przejeżdżać przez przystanki z prędkością 100 km/godz.
W odległości 2 km na południowy wschód od Zielonki Bankowej został w tym samym czasie uruchomiony "bliźniaczy" przystanek Warszawa Mokry Ług. Warszawa Mokry Ług to nowa kolejowa budowla i jeden z najmłodszych przystanków kolejowych Warszawy. Historycznie nic tych przystanków nie łączy. Jednak obecna konstrukcja i architektura tych budowli jest praktycznie jednakowa.
Na przystankach Zielonka Bankowa i Warszawa Mokry Ług przystają tylko pociągi Kolei Mazowieckich, ale to nie jedyne pociągi, które przerywają ciszę na tych stacjach pasażerskich. Linią 449 przejeżdża obecnie wiele pociągów dalekobieżnych PKP IC. Najczęściej można tutaj zobaczyć Darty, czyli ED161 oraz klasyczne pociągi pasażerskie z lokomotywami EP09. Linia wykorzystywana jest także dla ruchu towarowego, ale jest on minimalny w stosunku do ruchu pociągów pasażerskich.
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 1/2019
Zielonka Bankowa
Warszawa Mokry Ług
/ zdjęcia z 1 maja i 17 czerwca 2018 roku /
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu