Jest taka linia kolejowa na terenie aglomeracji warszawskiej, na której jeżdżą tylko pociągi osobowe KM. To linia nr 21 Warszawa Wileńska – Wołomin Słoneczna. Monopol jednego przewoźnika trwa na tej linii od dziesiątek lat. Obecnie w tą rolę "zaangażowane" zostały Koleje Mazowieckie. Ostatnie lata na linii to dominacja elektrycznych zespołów trakcyjnych: EN57, EN57AL, EN57AKM, EN71KM i jeden EN71. Od stycznia tego roku obsługę pasażerów na linii przejęły EN57AL. Inne pojazdy pojawiają się teraz sporadycznie.
Linia do Tłuszcza i Małkini (potoczna nazwa linii 21 i 6 na odcinku Warszawa Wileńska - Tłuszcz - Małkinia), od zawsze obsługiwana była przez najgorszy tabor, jakim dysponowali przewoźnicy. Teraz jest podobnie, chociaż standard elektrycznych zespołów trakcyjnych obsługujących pociągi na tej linii stoi obecnie na przyzwoitym poziomie.
Dlaczego tak było i tak nadal jest? Najlepiej spytać publikę korzystającą z tej linii. Byłaby to bardzo długa opowieść, ale czy o kolei ... to już inna kwestia.
Na zdjęciach można zobaczyć pociągi Kolei Mazowieckich, składające się z elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57AL. Część zdjęć pochodzi z odcinka Zielonka - Kobyłką Ossów. EN57AL-1664 + EN57AL-1610 jechały w kierunku Zielonki, a EN57AL-1658 + EN57AL-1647 w kierunku Tłuszcza. Pozostałe zdjęcia zostały wykonane z kładki dla pieszych, obok stacji Warszawa Wileńska Marki. EN57AL-1754 + EN57AL-1734 rozpoczęły bieg, po upuszczeniu stacji Warszawa Wileńska, a EN57AL-1903 + EN57AL-1756 kończyły bieg na tej samej stacji.
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 4/2019
/ zdjęcia z 2 maja i 10 czerwca 2018 roku /
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu