Gdy 12 marcu 2017 pociągi aglomeracyjne zaprzestały kursowania na odcinku linii obwodowej (LK nr 20) pomiędzy stacją Warszawa Gdańska, a peronem 8 stacji Warszawa Zachodnia, pasażerowie nie byli zachwyceni, ale też nikt specjalnie nie narzekał.
Plan modernizacji obejmował wyburzenie wszystkich przystanków, wiaduktów, demontaż torowiska i sieci trakcyjnej oraz wybudowanie całej infrastruktury przystankowej i drogowej oraz trakcyjnej od początku. Zakładano zakończenie wszystkich robót w ciągu roku. Jednak trudności natury obiektywnej i organizacyjnej spowodowały, że terminy uruchomienia linii obwodowej przesuwały się o kolejne miesiące (najpierw był czerwiec, potem sierpień, a teraz październik).
Kluczowym elementem linii obwodowej był i jest peron 8 stacji Warszawa Zachodnia. To tutaj rozpoczynają i kończą bieg pociągi jadące z/do Działdowa, Ciechanowa, Nasielska (KMKOL) oraz Wieliszewa i Legionowa (SKMWA).
W trakcie obecnej modernizacji nic nie zmieniono w układzie torowym, a przecież głównym mankamentem tego miejsca jest brak bezkolizyjnego połączenia linii obwodowej z linią radomską. Peron 8 dalej będzie robił za stację "czołową". Połączenie z linią radomską ma zostać zrealizowane w trakcie przebudowy stacji Warszawa Zachodnia. Odkładanie realizacji tego połączenia w czasie wydaje się nieracjonalne, bo to byłaby istotna zmiana jakościowa dla kolei aglomeracyjnej (Legionowo - Piaseczno).
Jak zmieniał się peron 8 w ciągu roku, gdy był wyłączony z eksploatacji (od lipca 2017 do czerwca 2018), można zobaczyć na poniższych zdjęciach. W ciągu roku ze starego peronu 8 nie pozostało kompletnie nic ... poza miejscem.
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 1/2019
/ zdjęcia z 1 lipca 2017 roku i 3 czerwca 2018 roku /
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu