W składzie pociągu jechało 8 wagonów Bhp - 2 czteroczłonowe zestawy serii Bhp (Bipa, producent: VEB Waggonbau Görlitz, lata produkcji: 1959-1977) oraz 6 wagonów DBme (Bohun, Görlitz88 / 89 oznaczenie: Bmnopux, Bdhpumn, producent: VEB Waggonbau Görlitz, lata produkcji: 1988-1989). Na czele pociągu jechała lokomotywa EP07-442.
Pociąg składał się z prawie wszystkich wagonów piętrowych, którymi dysponują Przewozy Regionalne (zabrakło tylko jednego wagonu DBme). Oczywiście Przewozy Regionalne posiadają jeszcze inne piętrusy, ale są one odstawione i czekają raczej na kasację (np. w Lesznie).
W ruchu planowym możemy spotkać wagony piętrowe Przewozów Regionalnych np. na trasie Gdynia - Hel. Poza tym piętrusy PR, jako tabor zastępczy i uzupełniający, jeżdżą na kilku trasach, głównie na północy i zachodzie Polski. Wagony piętrowe PR kursują też w składach pociągów specjalnych, które są zamawiane przy okazji rożnych imprez.
Warto w tym miejscu zaznaczyć, że w wagony piętrowe nie inwestował żaden polski przewoźnik od 1989 roku, aż do czasu, gdy zainteresowały się tego typu taborem, Koleje Mazowieckie. Obecnie na stanie Kolei Mazowieckich znajdują się dwa typy wagonów piętrowych: Twindexx (producent: Bombardier) i Sundeck (producent: Pesa).
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 8/2019
/ zdjęcia z 2 maja 2018 roku /
0 komentarze