Gdy płoty montowano, to od jednego z majstrów uczestniczących w tej budowie usłyszałem taką oto opowiastkę. Początkowo projektant chciał, aby wybudowano ciągły płot na prawie całej długości linii pomiędzy Rembertowem, a Zielonką. Tak nie stało się dzięki PLK, które protestowało. Jako uzasadnienie podano, że w przypadku katastrofy kolejowej byłyby wielkie trudności z prowadzeniem akcji ratunkowej. Ile w tym prawdy tego nie wiem, ale miejmy nadzieję, że nigdy nie będzie konieczne awaryjne rozrywania tej budowli.
Płot zapewne pociągnięto by ochoczo dalej, gdyby nie pobliski rembertowski las. W ten sposób w miejscu, gdzie kończy się ulica Bellony, kończy się też płot ... a rozpoczyna swój bieg kolejowa foto miejscówka. Jako, że skrajny tor w tym miejscu należy do linii kolejowej nr 449 prowadzącej do Tłuszcza, a dokładnie do Zielonki, więc można tutaj liczyć na coś wyjątkowego. Nie musiałem długo czekać, gdy pojawił się jedyny w swoim rodzaju 222M-001, jako pociąg RE6 do Tłuszcza. Dla mnie wyjątkowy, bo diesel!
W tym miejscu kończy się też sławny rembertowski tor nr 20 na którym od niepamiętnych lat stały lokomotywy i składy pociągowe w oczekiwaniu na wymianę załogi. Teraz stoją tylko zielone pociągi KM, jak ten, który można zobaczyć na poniższych zdjęciach (EN57-1901).
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 7/2019
/ zdjęcia z 4 stycznia 2018 roku /
0 komentarze