Jednym z miejsc, gdzie przyjeżdżają pociągi z kruszywem jest "długa rampa" przy Golędzinowskiej, na terenie stacji Warszawa Praga. Miejsca na składowanie kruszywa nie ma tutaj zbyt wiele, więc najczęściej kruszywo przeładowywane jest bezpośrednio z węglarek na wywrotki.
Na poniższych zdjęciach można zobaczyć jeden z takich pociągów, który przyjechał na stację Warszawa Praga. Class 66 606 należący do FPL przyprowadził węglarki z kruszywem należące do tego przewoźnika i oczekiwał na rozładunek całego pociągu.
Na wszystkich składowiskach kruszywa można zobaczyć wyłącznie lokomotywy spalinowe. Z przyczyn technologicznych (rozładunek przy pomocy maszyn) nie jest możliwe budowanie trakcji elektrycznej w takich miejscach. W przypadku PKP Cargo pociągi z kruszywem przyciągają do Warszawy lokomotywy elektryczne, które następnie są odczepiane i zwykle odjeżdżają. Na składowisko z kruszywem wagony wciągają lokomotywy SM42 lub TEM2. Inni przewoźnicy towarowi zwykle delegują do ciągnięcia wagonów z kruszywem lokomotywy spalinowe lub tandem składający się z lokomotywy elektrycznej i spalinowej. Pociągi z kruszywem z jedną lokomotywą spalinową (Class 66) najczęściej formuje firma FPL.
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 8/2019
/ zdjęcia z 29 lipca 2016 roku /
0 komentarze