W kolejnym roku (rozkład jazdy: lato 1931) sytuacja dla tego pociągu powtarza się. Przystanek w dalszym ciągu oznaczony jest jako przystanek osobowy nieczynny. Natomiast dla pociągu Warszawa – Siedlce – Lida – Wilno, obok nazwy przystanku jest inna adnotacja: (p.o. n.o.), co oznacza przystanek osobowy nowo otwarty. Jednak z rozkładu jazdy tego pociągu wynika, że pociąg nie zatrzymywał się w Barczącej.
Po raz pierwszy Barcząca jako przystanek osobowy (p.o.) pojawia się w rozkładzie jazdy: lato 1932. W przypadku pociągu relacji Warszawa - Siedlce - Brześć - Kowel znajdujemy Barczącą w zestawie stacji i przystanków, lecz z rozkładu jazdy pociągu wynika, że pociąg nie zatrzymywał się na przystanku Barcząca.
Dopiero w rozkładzie jazdy lato 1933, dla pociągu relacji Warszawa – Siedlce – Czeremcha – Lida – Wilno/Zahacie, podane są czasy zatrzymywania się tego pociągu na przystanku osobowym Barcząca.
Dlaczego przez trzy lata pociągi nie zatrzymywały się na nowo wybudowanym przystanku Barcząca? Na to pytanie nie znam odpowiedzi.
Obecnie przystanek Barcząca zaliczany jest do najniższej kategorii stacji i przystanków kolejowych (E III).
Pasażerowie korzystający z przystanku kolejowego Barcząca mają do swojej dyspozycji dwa perony jedno-krawędziowe, naprzemianległe o długości 200 metrów i wysokości 550 mm każdy. Nawierzchnia peronów wykonana jest z kostki brukowej i płyt betonowych prefabrykowanych. Na peronie znajdują się blaszane wiaty i ławki. Na peron nr 2 można dostać się schodami (od drogi Mrozy - Mińsk Mazowiecki). Na oba perony można wejść pochylniami od ulicy Kolejowej. Ulica Kolejowa przecina tory linii kolejowej nr 2 w środku przystanku. W tym miejscu funkcjonuje rogatka (przejazd kolejowy kat. B)
Na przystanku Barcząca zatrzymują się pociągi KM, jadące z/do Warszawy do/ze stacji Siedlce, Mrozy i Łuków. Podstawowym środkiem lokomocji dla pasażerów korzystających z przystanku Barcząca są wahadła KM kursujące co godzinę pomiędzy Warszawą, a Siedlcami. Na przystanku, obok rogatki znajduje się kasa biletowa KM (kontener).
W trakcie krótkiego pobytu na przystanku Barcząca nie udało mi się zarejestrować żadnego pociągu. Pociąg TLK z lokomotywą EP07-1044, który można zobaczyć na załączonych zdjęciach, sfotografowałem na odcinku Mińsk Mazowiecki Anielina - Barcząca.
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 9/2019
/ zdjęcia z 30 sierpnia 2017 roku /
0 komentarze