Wiadukt został wyburzony w 2014 roku w ramach budowy od nowa linii kolejowej nr 449. W 2015 roku budowano nowy wiadukt, który niczym nie różni się pod względem funkcji od starej budowli.
Gdy rozpoczynano budowę wiaduktu byłem przekonany, że w ramach inwestycji zlikwidowane zostanie "rozdwojenie" torowiska na Rembertowie. Budowa kolejowej przeprawy wydawała się okazją do poprowadzenia obu torów wiaduktem nad ruchliwą drogą. Jakież było moje zdziwienie, gdy okazało się, że przebieg torów nie ulegnie zmianie i na ulicy Cyrulików dalej będzie funkcjonowała rogatka kierowana jedynie sygnalizacją świetlną. Niestety, mimo kilku prób, nie udało mi się ustalić dlaczego w zamierzchłej przeszłości dokonano rozdzielenia torowiska i dlaczego obecnie pozostawiono stary przebieg linii kolejowej nr 449 na Rembertowie.
cdn...
/ zdjęcia z 9 sierpnia 2015 roku /
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 4/2021
0 komentarze