Budowa przystanku Warszawa Mokry Ług jest jednym z wielu zadań inwestycyjnych związanych z modernizacją linii kolejowej nr 449 (Warszawa Rembertów - Zielonka). Przystanek będzie miał przede wszystkim znaczenie dla mieszkańców Zielonki, a w znacznie mniejszym stopniu dla Rembertowa na którego terenie jest budowany. Przystanek będą obsługiwały pociągi aglomeracyjne należące do Kolei Mazowieckich jadące w kierunku Tłuszcza. Warszawa Mokry Ług to ostatni przystanek na linii nr 449 na którym będzie obowiązywała pierwsza strefa biletowa ZTM.
Przystanek budowany jest przez firmę Torpol na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Obecnie trwają tutaj roboty budowlane związane z budową peronów i układaniem torowiska. Przejazd z ulicy Czwartaków na ulicę Mokry Ług będzie zamknięty do 30 kwietnia 2015 roku.
/ zdjęcia wykonano 17 marca 2015 roku /
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 9/2021
Są* przystanki kolejowe do zbudowania 100 razy bardziej potrzebne, niż ten.
OdpowiedzUsuń* tzn. właśnie ich nie ma, ale powinny być.
Też trochę zdziwiła mnie budowa przystanku kolejowego w tym miejscu. Wiadomo też, że burmistrz Rembertowa miała inne preferencje i chciała, aby zbudować przystanek na linii nr 2 przy ulicy Strażackiej, w rejonie rogatki przy ulicy Chełmżyńskiej. Jednak PKP postawiło na swoim. Budowa przystanku Mokry Ług ma jednak mocne uzasadnienie, ponieważ obok znajduje się pętla autobusowa.
Usuń