Na przystanku Warszawa Ochota funkcjonują obok siebie perony PKP i WKD. Faktycznie są to dwa różne przystanki. Obecnie przystanek obsługuje pociągi Kolei Mazowieckich, SKMWA i WKD. Przystanek Warszawa Ochota PKP leży na linii kolejowej 448 i jest częścią linii Średnicowej. Przystanek WKD leży na linii 47 Warszawa Śródmieście WKD – Grodzisk Mazowiecki Radońska.
Na poniższych zdjęciach można zobaczyć między innymi pociąg WKD składający się z ezt EN94-04 + EN94-37. Przez ostatnie kilkadziesiąt lat to właśnie te jednostki były symbolem WKD. W tym roku EN94 najprawdopodobniej zostaną definitywnie wycofane z linii WKD. Jak wiadomo jednostki są już wyeksploatowane i przystosowane do napięcia 600V. Ponieważ WKD zmienia napięcie sieci trakcyjnej na 3000V, więc EN95 stracą rację bytu. Jeżeli nie znajdą się chętni na zakup tych jednostek, które jeszcze pozostały, to pozostaną nam po nich tylko zdjęcia.
Ponieważ odległość pomiędzy Warszawa Ochota WKD, a Warszawa Śródmieście WKD jest niewielka, więc udało się jeszcze dogonić pociąg ezt EN94-04 + EN94-37 i zrobić kilka fot na stacji krańcowej linii WKD.
Dnia Sty 17 GameWo komentuje na granatowa stacja metra po raz pierwszy: “Bramka obrotowa na dworach to doskonałe rozwiązanie do kontroli biletów. Można je spotkać na całym świecie. ”
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu