W poprzednim blogowym wpisie zaprezentowałem oświetlone tunele drugiej linii Warszawskiego metra. Teraz przyszedł czas na krótką foto-podróż po stacjach. Zaczynamy od stacji Dworzec Wileński.Dworzec Wileński to krańcowa stacja II linii Metra Warszawskiego. Cała stacja powstała w znacznej części w otwartym wykopie w obszarze skrzyżowania ulicy Targowej z Aleją Solidarności. Jest to najpłytsza stacja metra. Perony znajdują się 13 metrów pod poziomem terenu.
Oprócz stacji metra znajdują się tutaj tory postojowe dla pociągów metra. W niedzielę 9 listopada stacja Dworzec Wileński została udostępniona do zwiedzania. Była to pierwsza okazja, aby każdy chętny mógł zobaczyć stację. Chętnych nie brakowało, o czym można przekonać się z poniższych zdjęć.Każda ze stacji II linii metra posiada wiele wspólnych elementów, które z jednej strony upodobniają do siebie poszczególne stacje, ale z drugiej strony odróżniają. Najbardziej charakterystycznym wyróżnikiem II linii metra są kolorowe szklane daszki, o ostrych krawędziach, w kształcie litery M nad wejściami do stacji. Daszki zostały zaprojektowane przez architekta Andrzeja Chołdzyńskiego, który ma już na swoim koncie projekty stacji metra plac Wilsona, Młociny i Wawrzyszew. Każda stacja metra posiada daszki w różnych kolorach. Dworzec Wileński wyróżniają elementy wystroju wewnętrznego oraz daszki w kolorze granatowym.
Czy przyjmie się alternatywna nazwa dla stacji II linii metra i o stacji Dworzec Wileński będziemy mówili ... "Jadę na Granatowy"?
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 7/2020
/ zdjęcia z 9 listopada 2014 roku /














:)
:-)
:))
=))
:(
:-(
:((
:d
:-d
@-)
:p
:o
:>)
(o)
[-(
:-?
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
:-$
(b)
(f)
x-)
(k)
(h)
(c)
cheer





















Bramka obrotowa na dworach to doskonałe rozwiązanie do kontroli biletów. Można je spotkać na całym świecie.
OdpowiedzUsuń