O tym, że rozmiar ma znaczenie można przekonać się po wejściu na teren stacji metra Rondo ONZ. Stacja zlokalizowana jest na dwóch poziomach, 14 metrów pod rondem ONZ i ulicą Prostą. Wyższy poziom stanowią obecnie bardzo szerokie korytarze, które sprawiają imponujące wrażenie. Niebawem ta przestrzeń zostanie wypełniona galerią handlową.
Korytarze znajdują się kilka metrów pod rondem ONZ i stanowią jeden pasaż, który otacza halę peronową metra. Ten fragment stacji przypomina pasaż handlowy pod rondem Czterdziestolatka i podziemne korytarze Centralnego. Oczywiście różnic jest bardzo wiele, ale mówię o pierwszym wrażeniu.
Na linii M2 pasażerowie będą przechodzili przez inne bramki biletowe, niż te, które znają z linii M1. Przede wszystkim bramki mają różne rozmiary, co umożliwia przejście z dużym bagażem, rowerem czy wózkiem. Jest ten niemiła niespodzianka dla skoczków - gapowiczów, którzy do tej pory sprytnie przeskakują bramki na linii M1. Zamiast obrotowych turnikietów zastosowano rozsuwane na boki szklane tafle, które zapewne skutecznie powstrzymają skoczków. Kolorem dominującym na stacji metra Rondo ONZ jest kolor szary. Przynajmniej tak zapewnia Warszawskie Metro. Muszę się jeszcze dokładnie przyjrzeć, bo raczej sporo tutaj koloru białego i elementów przezroczystych. Gdzie jest szary?
Jest to ostatni wpis z pierwszego otwartego dla wszystkich dnia na stacjach II linii metra. Niestety, ale wyładował się akumulator w aparacie i ... trzeba było przerwać. Na czerwoną stację już nie dotarłem. Nadrobimy zaległości przy pierwszej nadarzającej się okazji.
Stacje linii M2 są obecnie zamknięte. Trwają tam w dalszym ciągu roboty związane z usuwaniem usterek i niedoróbek oraz odbiory techniczne. Można się o tym przekonać przechodząc obok dowolnej z tych stacji.
Moja ogólna opinia na temat stacji II linii metra jest pozytywna. Zapewne w trakcie eksploatacji wyjdzie szereg drobnych niedociągnięć projektowych i wykonawczych, które będą stwarzały pasażerom pewne, lecz mało istotne trudności.
Takich obiektów, jak stacje linii M2 jest niewiele w Polsce. Zamieściłem kilka zdjęć stacji linii M2 w społecznościach G+ i opinie są wyłącznie pozytywne. Warszawa zapewne będzie dumna ze swojej nowej linii metra.
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 5/2020
/ zdjęcia wykonano 9 listopada 2014 roku /




:)
:-)
:))
=))
:(
:-(
:((
:d
:-d
@-)
:p
:o
:>)
(o)
[-(
:-?
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
:-$
(b)
(f)
x-)
(k)
(h)
(c)
cheer





















"Takich obiektów, jak stacje linii M2 jest niewiele w Polsce." - No nie dziwię się ;-)
OdpowiedzUsuń