Przewozy towarowe w Polsce to domena PKP Cargo. Jednak od lat PKP nie ma już monopolu na transport towarów. Wśród konkurentów PKP Cargo jest Freightliner PL (FPL). Znakiem rozpoznawczym FPL jest amerykańska lokomotywa spalinowa JT42CWRM/Class 66 oraz wagony Eamnoss11. Właśnie taki pociąg można zobaczyć na poniższych zdjęciach. Lokomotywa spalinowa Class 66008 FPL wraz z wagonami Eamnoss11 stała na towarowej części stacji Warszawa Rembertów. Część towarowa stacji jest własnością PKP Cargo.
Class 66 to obecnie największa i najsilniejsza lokomotywa spalinowa jeżdżąca na polskich torach. Firma FPL weszła na polski rynek przewozów towarowych nie tylko z nową lokomotywą, ale również wprowadziła na polskie tory wagony Eamnoss11. Wagony Eamnoss11 zostały wyprodukowane przez Fabrykę Wagonów Świdnica (Wagony Świdnica SA - The Greenbrier Company). Czteroosiowa węglarka Eamnoss FPL (E04A) dzięki specjalnej konstrukcji umożliwia załadowanie do 29% więcej ładunku w porównaniu do tradycyjnych węglarek (przy nacisku na oś 22,5 tony). Ciekawe co na to mają do "powiedzenia" polskie torowiska?
/ zdjęcia z 14 października 2013 roku /











:)
:-)
:))
=))
:(
:-(
:((
:d
:-d
@-)
:p
:o
:>)
(o)
[-(
:-?
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
:-$
(b)
(f)
x-)
(k)
(h)
(c)
cheer





















Robiłem kiedyś pomiary na E30 - wszystko było OK, póki nie przejechał C66. Nawet 2 Gagariny w tandemie z ciężlim składem nie powodowały takich wibracji podłoża jak C66.
OdpowiedzUsuńJeżeli w podczas pomiaru mijał nas C66 musieliśmy przerywać pomiar i cofać się do poprzedniego punktu stabilizowanego w gruncie.
Więc pytanie o to, jak to wpływa na stan torowisk uznam za retoryczne... ;)