Część tramwajowa obchodów Dni Transportu Publicznego 2014 miała miejsce w zajezdni tramwajowej R-2 Praga przy ulicy Kawęczyńskiej 16.
Zajezdnia Praga to jeden z najstarszych obiektów tramwajowej Warszawy. Obiekt został oddany do użytkowania 1 marca 1925 roku. Niestety, ale przedwojenna remiza tramwajowa nie przetrwała do czasów współczesnych. 15 września 1944 roku Niemcy wysadzili remizę wraz ze znajdującymi się w niej 120 wagonami tramwajowymi.
Odbudowę hali tramwajowej rozpoczęto dopiero w 1950 roku. Zbudowana od podstaw hala była mniejsza, niż ta z okresu przedwojennego. W 2007 roku remiza tramwajowa na Pradze została wpisana do rejestru zabytkowych obiektów.
W trakcie wrześniowych DTP zajezdnia Praga udostępniła zwiedzającym część głównej hali w której dokonuje się przeglądów i napraw wagonów tramwajowych.
Zajezdnia Praga to jeden z najstarszych obiektów tramwajowej Warszawy. Obiekt został oddany do użytkowania 1 marca 1925 roku. Niestety, ale przedwojenna remiza tramwajowa nie przetrwała do czasów współczesnych. 15 września 1944 roku Niemcy wysadzili remizę wraz ze znajdującymi się w niej 120 wagonami tramwajowymi.
Odbudowę hali tramwajowej rozpoczęto dopiero w 1950 roku. Zbudowana od podstaw hala była mniejsza, niż ta z okresu przedwojennego. W 2007 roku remiza tramwajowa na Pradze została wpisana do rejestru zabytkowych obiektów.
W trakcie wrześniowych DTP zajezdnia Praga udostępniła zwiedzającym część głównej hali w której dokonuje się przeglądów i napraw wagonów tramwajowych.
Na terenie hali głównej można było zobaczyć: stanowisko do napełniania piasecznic tramwajowych, myjnię, kanały przeglądowe oraz podzespoły tramwajowe, w tym: przetwornicę wirująca tramwaju Konstal 105Na, tramwaj Windhoff S1 czyli szlifierkę szynową, silnik LTa z tramwaju Konstal 105Na, silnik SBM z tramwaju Konstal Alstom 116Na, silnik VEM z tramwaju Pesa 120Na Swing, wózek z tramwaju Konstal Alstom 116Na.
/ zdjęcia z 20 września 2014 roku /
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu