Od 9 marca do 26 kwietnia roboty prowadzone są tylko na torze nr 2. Po drugim torze, w kierunku Warszawy Zachodniej, odbywa się normalny ruch dalekobieżny.
W trakcie robót zostaną wymienione wszystkie elementy toru (m.in. 748 mostownic na jeden tor, montaż nowych odbojnic i blach przeciwpożarowych).
Roboty mają potrwać do połowy czerwca.
Poniżej kilka zdjęć ze stacji Warszawa Powiśle. Szczególną uwagę chciałem zwrócić na koparkę torowo - drogową Atlas 1604K. Koparki tego typu umożliwiają pracę na torowisku dzięki wyjątkowo krótkiemu promieniowi obrotu. Tego rodzaju koparki mogą pracować bez ograniczeń na torowiskach o dowolnym rozstawie szyn.
/ zdjęcia z 31 marca 2014 roku /
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 2/2021
Istnieją u nas jakieś trasy, gdzie remonty się nie toczą, bo zostały ukończone? :D
OdpowiedzUsuńRaczej są to krótkie odcinki np.Toruń Główny- Bydgoszcz Główna,
OdpowiedzUsuńGdańsk Główny- Tczew,
Rzeszów - Przemyśl,
Wrocław - Opole,
ale generalnie brak bieżącej konserwacji szlaków kolejowych spowodował, że sieć kolejowa w Polsce charakteryzuje się tym, że obniża się prędkość na kolejnych szlakach.
Z Warszawy do Radomia (106 km) jedziemy ze średnia prędkością ok. 30-40 km/godz. co przekłada się na podróż trwającą ponad 3 godziny.