"Wciśnięta" pomiędzy lokomotywę EP09-011 i SM42-3104 stała lokomotywa elektryczna Siemens EuroSprinter, która była jedną z atrakcji Dnia Transportu 2018 na Olszynce Grochowskiej. Lokomotywa byłaby jeszcze większą atrakcją, gdyby można było ją sfotografować w pełnej krasie i perspektywie. Chociaż miejsca na torze nie brakowało, lokomotywy ustawiono zderzak w zderzak. Rozumiem względy bezpieczeństwa, ale w końcu wymyślono wieki temu coś tak prostego, jak płoza hamulcowa.
Niewiele osób mówi o tych lokomotywach EuroSprinter, bo przylgnęła do nich nazwa Husarz. Wymyślono konkurs na przydomek dla tej lokomotywy i tak narodziło się 10 Husarzy w PKP Intercity. Jakby z zamieszaniem z nazwami tych lokomotyw było mało, to nie popełni błędu ten, kto powie o tej lokomotywie Taurus lub ES64U4. Oczywiście wszystkie nazwy mają swoje uzasadnienie, bo jedna odnosi się do serii, inna do typu, rodziny lokomotyw etc.
Na Olszynce Grochowskiej stała lokomotywa EU44-008 (EVN: 91 51 5 370 008-2 PL-PKPIC) w okolicznościowej okleinie "Niepodległa". EU44-008 została wyprodukowana w fabryce Siemensa w Linzu. Na stan PKP Intercity Zakładu Centralnego w Warszawie została przekazana w maju 2010 roku.
/ zdjęcia z 29 września 2018 roku /
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 3/2021
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu