Towarowa część stacji Warszawa Rembertów jest obecnie jednym z głównych punktów przeładunkowych kruszywa budowlanego w Warszawie. Pociągi towarowe przywożą kruszywo do Rembertowa z kopalń, rozsianych po całym terenie Polski.
Ponieważ na stacji w Rembertowie nie ma lokomotywy manewrowej, zatrudnionej na stałe, więc przewoźnicy muszą radzić sobie sami z obsługą wagonów, w trakcie rozładunku. Często pociągi przyciągane są przez lokomotywy spalinowe lub lokomotywa spalinowa ciągnie pociąg razem z elektryczną. Lokomotywy spalinowe po przyciągnięciu pociągu z kruszywem, rozpoczynają przetoki z wagonami na torach stacji.
W wyjątkowej sytuacji jest tylko jeden przewoźnik - PKP Cargo, który dysponuje w Warszawie wieloma lokomotywami manewrowymi. Pociągi tego przewoźnika przyciągane są przez lokomotywy elektryczne, a prace manewrowe z wagonami na stacji wykonują SM42.
W wyjątkowej sytuacji jest tylko jeden przewoźnik - PKP Cargo, który dysponuje w Warszawie wieloma lokomotywami manewrowymi. Pociągi tego przewoźnika przyciągane są przez lokomotywy elektryczne, a prace manewrowe z wagonami na stacji wykonują SM42.
Jeżeli pociąg towarowy jest przyciągnięty do Rembertowa przez pojedynczą lokomotywę spalinową, to zwykle jest to lokomotywa Class 66. Lokomotywy Class 66 można spotkać w Rembertowie niemal codziennie. Na zdjęciach dwie z takich lokomotyw:
- Class 66 146 (rok produkcji: 1999) w barwach EWS Railways. Od kwietnia 2016 lokomotywa należy do DB Cargo Polska S.A.
- Class 66 603 (rok produkcji: 2006) w barwach Freightliner PL Sp. z o.o. Lokomotywa jest leasingowana z formy Alpha Trains. Alpha Train to firma leasingową taboru kolejowego działającą głównie na terenie Unii Europejskiej.
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 1/2020
/ zdjęcia z 31 marca i 9 kwietnia 2019 roku /
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu