Pociągi kończące bieg na stacji Warszawa Wschodnia zjeżdżają na stację postojową na Grochowie. Ten największy kompleks kolejowy w Polsce, zlokalizowany na Olszynce Grochowskiej, przeznaczony jest do obsługi pociągów pasażerskich. Obecnie klasyfikowany jest jako bocznica kolejowa. Jednym z najważniejszych elementów bocznicy jest hala całopociągowa, której zadaniem jest przygotowanie wagonów do jazdy w składzie pociągów pasażerskich.
Wagony osobowe, które skończyły bieg na stacji Warszawa Wschodnia i zostały przyprowadzone na bocznicę, przetaczane są przez lokomotywy manewrowe SM42 do hali całopociągowej. Część z tych składów przejeżdża przez myjnię automatyczną, a pozostałe jadą bezpośrednio do hali całopociągowej.
Częstotliwość jazd wagonów pasażerskich, ciągniętych przez lokomotywy manewrowe, jest bardzo duża. Co kilkanaście, kilkadziesiąt minut przejeżdża taki skład.
Na zdjęciach, wykonanych w okolicy przejazdu kolejowego w ulicy Chłopickiego na Olszynce Grochowskiej, można zobaczyć 8. wagonowy skład wagonów pasażerskich z lokomotywą SM42-3101. Lokomotywa SM42-3101 to jedna z kilku zmodernizowanych przez Newag lokomotyw, które aktualnie prowadzą jazdy manewrowe z wagonami pasażerskim na Olszynce Grochowskiej. Do lipca 2014 lokomotywa nosiła oznaczenie SM42-635. W trakcie naprawy głównej,
przeprowadzonej przez Newag, nastąpiła zmiana oznaczeń fabrycznych na
18D. Lokomotywa została wyprodukowana w 1973 przez Fablok Chrzanów [1]
Wśród wagonów, które ciągnęła lokomotywa było kilka wagonów pasażerskich typu 111Arow. Wagony tego typu przystosowane są do przewozu rowerów. Na końcu składu jechał wagon serii B9nopuvz (PL-PKPIC 50 51 84-70 042-3). Jest on jednym z 30 wagonów (50 51 84-70 023...052), które zostały przebudowane w latach 2008-2009, z wagonów typu 111Ay i 111Ah.
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 5/2019
/ zdjęcia z 10 stycznia 2019 roku /
Bibliografia:
[1]. Ilostan Pojazdów Trakcyjnych SM42-3101
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu