Sporadycznie na linii nr 502 można, co pewien czas, zobaczyć rozkładowe pociągi pasażerskie, ale tylko od wielkiego dzwonu (np. w trakcie robót na linii średnicowej). Teraz, gdy wszystkie warszawskie linie działają normalnie nie spotkacie na tych wiaduktach rozkładowych pociągów pasażerskich. Dla tych pociągów "przeznaczony" jest wyłącznie wiadukt zachodni, na którym ułożone są tory linii kolejowej nr 9. Pociągi towarowe korzystają rzecz jasna tylko z torów linii kolejowej nr 502, które prowadzą w kierunku stacji Warszawa Wschodnia Towarowa.
Jak można przekonać się, oglądając poniższe zdjęcia. ruch pociągów towarowych jest tutaj całkiem spory. Co ciekawe, oba pociągi węglarek, które są głównym motywem tych zdjęć, stały pod semaforami, czekając na znak wolnej drogi.
Szczególnie zaciekawiły mnie węglarki serii Eamos (VKM: MLBYD) należące do Przedsiębiorstwa Wielobranżowego M&Ł z Bydgoszcz. Węglarki wynajęte są przez Suwalskie Kopalnie Surowców Mineralnych (SKSM), jak można dowiedzieć się z napisów umieszczonych na burtach wagonów. Węglarki firmy M&Ł nie posiadają w burtach pary dwuskrzydłowych drzwi, a jedynie otwory wyczystkowe. To nowe wagony, przystosowane do transportu kruszywa z mechanicznym za- i wyładunkiem.
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 6/2019
/ zdjęcia wykonano 26 października 2017 roku /
0 komentarze