Od kilku lat trwa remont na Kolei Nadwiślańskiej w Warszawie. Dla "niewtajemniczonych" wyjaśniam, że to obecna linia kolejowa nr 7, a właściwie jej fragment znany jako linia otwocka. Praktycznie rzecz biorąc jedynymi użytkownikami linii otwockiej są warszawskie koleje aglomeracyjne. Spotkanie na tej linii innego pociągu, niż należący do KM lub SKMWA to nie lada wyzwanie dla miłośnika kolejnictwa. Od czasu do czasu przemknie tędy jakiś IC-ek. Podobno nocami biegają po linii otwockiej pociągi towarowe, ale to informacja zasłyszana, więc niepewna.W latach 2014 -2015 wymieniano torowiska i wybudowano na niektórych przystankach parkingi dla samochodów. Teraz trwa krótka przerwa przed modernizacyjną burzą. Prawdopodobnie wybudowany zostanie trzeci tor dla szybkich pociągów, cokolwiek by to miało oznaczać. Parkingi, które zbudowano w 2014 roku zostaną zlikwidowane. Wszystkie przystanki i stacje na linii otwockiej będą modernizowane. Wybudowane zostaną nowe tunele pod torami. Nie będzie budowany "tunel" z ekranów akustycznych, ale w tą informację uwierzę po zakończeniu robót. Lobby ekranowe jest u nas bardzo silne i tak łatwo nie dadzą się spławić.
Tym wpisem wracam do nieodległej przeszłości, gdy w 2015 roku wymieniano torowisko na linii otwockiej. To, co widzieliśmy dwa lata temu na linii otwockiej, to jest nic w stosunku do tego, co nas czeka w najbliższej przyszłości.
Jeszcze dwa lata temu niezmodernizowane EN57 biegały po linii otwockiej jeden za drugim. Za kilka lat już tak nie będzie.
/ zdjęcia z 1 lipca 2015 roku /
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 11/2021




























0 komentarze