
Lokomotywy spalinowe ŁTZ TE109 były produkowane (1970–1982) w ZSRR dla Deutsche Reichsbahn (NRD). Po zjednoczeniu Niemiec lokomotywy przeszły na stan DB. DB nie było zainteresowane eksploatacją tych lokomotyw, co skutkowało ich sprzedażą dla prywatnych przewoźników. Wiele z tych lokomotyw trafiło do Polski (PCC Rail Szczakowa, PTKiGK Zabrze, Captrain Polska, Pol-Miedź Trans Sp. z o.o., ORION Kolej, PUK Kolprem sp.z.o.o., P.H.U. LOKOMOTIV itd.).
Co ciekawe, ten typ lokomotyw nie posiada oznaczeń PKP, bo nigdy nie były eksploatowane przez polskiego narodowego przewoźnika.
Wśród wielu odmian lokomotywy ŁTZ TE109 eksploatowanych przez DR a potem przez DB były DB Baureihe 232 (DR Baureihe 132), które można zobaczyć na poniższych zdjęciach. Praktycznie wszystkie lokomotywy ŁTZ TE109, które są obecnie eksploatowane w Polsce należą do tego typu (BR 232).
/ zdjęcia z 16 lipca 2016 roku /
0 komentarze