Do kolejowego Pruszkowa wybierałem się od dawna i zapewne dalej bym tam nie dojechał ze swoim blogiem, gdyby nie zawody na torze kolarskim w BGŻ Arena Pruszków.
Rower z koleją zapewne nie mają wiele wspólnego, ale w moim przypadku nie byłoby kolejowego blogowanie bez roweru.
W odległości około 500 metrów od toru kolarskiego znajduje się przystanek kolejowy Pruszków WKD. Przystanek zlokalizowany jest przy rozdzielonych linią kolejową ulicach: Ewy i Kraszewskiego. Z jednej ulicy na drugą możemy przejść przez tory, ale o przejechaniu samochodem nie ma mowy. Przejście przez tory znajdujące się w zachodniej głowicy peronów jest jednocześnie wejściem na perony. Chociaż prawdę mówiąc pasażerowie pociągów WKD wchodzą na perony przystanku z każdej strony i jak komu wygodnie.
Przystanek to dwa perony jedno krawędziowe położone naprzeciw siebie oraz budynek stacyjny z czynną kasą biletową i poczekalnią.
Rower z koleją zapewne nie mają wiele wspólnego, ale w moim przypadku nie byłoby kolejowego blogowanie bez roweru.
W odległości około 500 metrów od toru kolarskiego znajduje się przystanek kolejowy Pruszków WKD. Przystanek zlokalizowany jest przy rozdzielonych linią kolejową ulicach: Ewy i Kraszewskiego. Z jednej ulicy na drugą możemy przejść przez tory, ale o przejechaniu samochodem nie ma mowy. Przejście przez tory znajdujące się w zachodniej głowicy peronów jest jednocześnie wejściem na perony. Chociaż prawdę mówiąc pasażerowie pociągów WKD wchodzą na perony przystanku z każdej strony i jak komu wygodnie.
Przystanek to dwa perony jedno krawędziowe położone naprzeciw siebie oraz budynek stacyjny z czynną kasą biletową i poczekalnią.
W rejonie przystanku właśnie nastąpiła zmiana "pokoleniowa" drogi żelaznej. Wzdłuż torowiska leżały setki zdemontowanych żelbetowych podkładów kolejowych. Może się jeszcze komuś przydadzą. Zwykle można kupić takie podkłady w cenie 35 zł/szt, a bez podkładek stalowych za 10 zł/szt.
Najważniejsze zawsze są pociągi, a ponieważ był to czas, gdy nowe ezt EN100 (39WE) z Newagu rozpoczynały kursowanie po linii WKD, więc miałem nadzieję, że takie przebiegną przed obiektywem mojego aparatu. Najbardziej efektywna i efektowna wydawała mi się foto miejscówka położona na sporym wzniesieniu, około 100 metrów na zachód za przystankiem, tuż obok wiaduktu drogowego w Alei Armii Krajowej. Po krótkim oczekiwaniu od strony Komorowa nadjechał EN100-01. cdn...
/ zdjęcia z 2 września 2016 roku /
0 komentarze