Jednak to, co najbardziej frapujące jeszcze przed nami. Za ostatnim przystankiem tramwajowym Boernerowo 01 znajduje się pętla tramwajowa otoczona wysokimi drzewami i gęsto rosnącymi krzewami. Tramwaje przed zatrzymaniu się na ostatnim przystanku Boernerowo 01 nawracają na pętli tramwajowej. Szyny na pętli tramwajowej ułożone są w ciasne łuki, co powoduje, że skrajne części wagonów wystają daleko poza tory. Wzdłuż szyn ułożone są specjalne krawężniki, które pokazują granice strefy niebezpiecznej wewnątrz której odchyla się pudło wagonu tramwajowego. Gdy po łuku jadą składy dwu wagonowe to można odnieść wrażenie, jakby każdy wagon jechał w innym kierunku.
Czy każdy warszawski tramwaj da radę przejechać na tej pętli? Dobre pytanie! W każdym razie wagony Konstal 105N2k/2000 #2132 + #2133 nie miały z tym najmniejszego problemu, co widać na załączonych zdjęciach. Czy 120Na "Swing" #3183 też dał radę? Jak myślicie?
Pętla "dwudziestki" na Boernerowie jest najpiękniejszą miejscówką tramwajową w Warszawie. To obowiązkowa lektura dla wszystkich miłośników elekstrycznego dzyndzaja.
/ zdjęcia z 25 czerwca 2014 roku /
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 6/2021
0 komentarze