To stacja o dźwięcznie brzmiącej nazwie Nowy Świat - Uniwersytet. Podobnie, jak nazwa stacji Centrum Nauki Kopernik, to kolejna nazwa łatwa do zapamiętania!
Nie znajdziecie wejść do stacji metra Nowy Świat - Uniwersytet ani przy ulicy Nowy Świat, a tym bardziej o oddalanych stąd o kilkaset metrów zabudowań Uniwersytetu Warszawskiego. Jak dla mnie to stacja Kubusia Puchatka?
Stacja położona jest aż 24 metry pod powierzchnią terenu. Tak głębokie położenie wynika z dużej różnicy wysokości na których położone są sąsiednie stacje: Centrum Nauki Kopernik i Nowy Świat - Uniwersytet. Pierwsza stacja leży u podnóża skarpy, a druga na wypłaszczeniu terenu za skarpą. Dzięki temu pociągi będą pokonywały ten odcinek po mniejszym nachyleniu. Z niecierpliwością czekam na pierwszą jazdę. Wtedy okaże się, czy na odcinku pod skarpą wiślaną będzie jazda bez "trzymanki"?
Pomieszczenia stacji znajdują się na dwóch poziomach. Na wyższym poziomie znajduje się pasaż galerii handlowo-usługowej, a na niższym hala peronowa.
Przewodnim kolorem stacji jest kolor fioletowy. Do wejścia na teren stacji metra Nowy Świat - Uniwersytet zachęcają fioletowe "motylki".
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 10/2020
/ zdjęcia wykonano 9 listopada 2014 roku /
Na Twoich zdjęciach wygląda to dużo lepiej niż u Hrabika :D
OdpowiedzUsuńStacje II linii metra robią duże wrażenie, a szczególnie stacja Stadion Narodowy. Jak dla mnie ta stacja to rewelacja!
UsuńZnając dziesiątki, a może setki stacji i przystanków kolejowych w Polsce trudno mieć inne spojrzenia na stacje metra. Poza tym miłośnik kolei tak już ma. Im bardziej zapuszczona i zaniedbana stacja tym większy wzbudza respekt.
Dobrze że nie przeforsowali Świętokrzyska Pasta Paprykarz Szczeciński.
OdpowiedzUsuńMoje nazwy dla stacji M2: Targowa, Stadion, Syrenka, Puchatek, Świętokrzyska, ONZ, Towarowa ... i jak?
UsuńBo ja po prostu nie umiem robić zdjęć ;-)
OdpowiedzUsuńUmiesz robić zdjęcia i to bardzo dobrze, ale nie w tym sęk. Po lekturze wpisu na twoim blogu mam mieszane uczucia i w większości odmienne opinie. Zgadzam się natomiast co do jednego, Metro nie powinno powielać istniejących tras, a mieć przebieg po skosie istniejącej siatki ulic. Jednak czy jest to słuszne zawsze? Oczywiście, że nie.
UsuńPoza tym Warszawa dalej nie ma metra. Metro dopiero powstaje. Przespano 50, a może 100 lat.