Warszawa Wschodnia to jedna z tych stacji kolejowych w Polsce, które wiodą prym na polskiej kolei pod względem wymiany pasażerskiej. Taka sytuacja utrzymuje się od początku istnienia tej stacji. Mimo, że dostęp do danych historycznych dotyczących potoków pasażerskich na polskich stacjach jest już dzisiaj niemożliwy, to z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że Warszawa Wschodnia od początku swojego istnienia zawsze mieściła się w pierwszej dziesiątce stacji z największą wymianą pasażerską w Polsce.
Według najnowszych danych, opublikowanych przez UTK, Warszawa Wschodnia
znalazła się w 2020 roku na trzecim miejscu w Polsce, z dobową wymianą
pasażerską wynoszącą 25800 osób. Mimo, że z 7 peronów stacji tylko 2
przeznaczone są do obsługi ruchu aglomeracyjnego, to właśnie pociągi dwóch
przewoźników regionalnych (KMKOL i SKMWA) decydują o tak wysokich potokach
pasażerskich, przewijających się przez stację Warszawa Wschodnia.
Na zdjęciach typowe dla drugiej dekady XXI wieku pociągi ze stacji
Warszawa Wschodnia:
- TLK Słowacki Poznań Główny - Warszawa Wschodnia, prowadzony przez lokomotywę EP09-032 wjeżdża na tor 1, przy peronie 4. Jako ostatni wagon w składzie: wagon osobowy 2 klasy PL-PKPIC 50 51 84-70 026-6 B9nopuvz - typ 111Arow (72 miejsca, 6 wieszaków na rowery, klimatyzacja). Wagon zbudowany w 2008 roku na bazie 111Ay i 111Ah,
- Wagony pociągu IR 31120 Matejko Kraków Główny - Warszawa Wschodnia stoją na torze 2, przy peronie 3, w tym wagon osobowy PL-PREG 75 51 38-71 005-7 AB9nopuz - typ 163A,
-
EN57-1926 w składzie pociągu KM stoi na torze 21, przy peronie 7,
- EN57AKM-1619 w składzie pociągu KM stoi na torze 21, przy peronie 7,
- EN57AKM-1641 w składzie pociągu KM stoi na torze 21, przy peronie 7,
-
14WE-04 w składzie pociągu SKMWA S1 Pruszków stoi na torze 20, przy peronie
6,
- EN57AKM-1630 w składzie pociągu KM 303 Błonie stoi na torze 22, przy peronie 6.
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu