Prace manewrowe z węglarkami na terenie ładowni na stacji Warszawa Rembertów wykonują wyłącznie lokomotywy z napędem spalinowym. W przypadku pociągów PKP Cargo, które są przyciągane do Rembertowa przez lokomotywy elektryczne do prac manewrowych z węglarkami z kruszywem dysponowane są prawie zawsze lokomotywy SM42 tego przewoźnika, które na co dzień stacjonują na terenie Warszawy.
Wśród tych lokomotyw, którą można od czasu do czasu zobaczyć w Rembertowie jedna jest szczególna - SM42-350. SM42-350 na przetokach na terenie ładowni w Rembertowie to widok niezwykły. Wszystko przez jej jedyne w swoim rodzaju malowanie, jak na obecnie obowiązujące standardy PKP Cargo. Malowanie SM42-350 nawiązuje do szablonu malowania, który był stosowany przez Fablok w początkowym okresie produkcji lokomotyw serii PKP SM42. Właśnie od tego malowania (zielone pudło + żółte pasy na czole) przylgnęła do SM42 najczęściej używana jej potoczna nazwa, czyli Stonka. Co prawda stonka ziemniaczana od której zaczerpnięto żargonową nazwę posiada czarne pasy na żółtym tle, ale jak pokazała długa historia stosowania tej potocznej nazwy SM42 ... kluczowe były pasy, a nie ich kolor.
Praca lokomotywy manewrowej na terenie ładowni polega na wciągnięciu
załadowanych kruszywem węglarek na jeden z torów placu ładunkowego. Zwykle
wciągane są zestawy wagonów liczące po kilkanaście węglarek. Następnie wagony
są przetaczane po torze w interwałach czasowych w celu ich rozładunku. Gdy
skład stoi następuje wyładunek kruszywa, który wykonują koparki przeładunkowe.
Po rozładunku, węglarki są ponownie przetaczane na tor, nad którym rozpostarta
jest sieć trakcyjna. Po rozładunku wszystkich wagonów formowany jest pociąg,
który podejmuje lokomotywa trakcyjna. W przypadku PKP Cargo są to lokomotywy
elektryczne, najczęściej ET22 lub ET41.
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu