Umowa na budowę stacji czołowej Warszawa Główna została zawarta z firmą
Trakcja PRKiI w marcu 2018. Stacja Warszawa Główna miała zostać oddana do
użytku na jesieni 2019 roku. Potem przesunięto termin na grudzień 2019 roku,
a następnie na wrzesień 2020 i grudzień 2020. Ponieważ na stacji nadal
trwają prace budowlane, więc oddanie stacji do użytku w grudniu 2020 jest także mało realne.
Decyzję o rewitalizacji stacji kolejowej Warszawa Główna podjęto
praktycznie z jednego powodu. Jej funkcjonowanie miało umożliwić remont
linii średnicowej. Do remontu linii średnicowej prawdopodobnie nie dojdzie w
najbliższej przyszłości, cokolwiek by to miało znaczyć. Poza tym epidemia
powywracała do góry nogami wszelkie plany. Wydawać by się mogło, że nie ma
się do czego spieszyć i oddanie do użytku stacji Warszawa Główna nie jest
już niezbędne ... ale jest jeszcze jeden powód, który wymusza zakończenie
robót. Właśnie rozpoczynają się roboty związane z przebudową pobliskiej
stacji Warszawa Zachodnia. Warszawa Główna, w okresie przebudowy Warszawy
Zachodniej, przejmie znaczną część pociągów, które obsługuje stacja Warszawa
Zachodnia.
Poniższe zdjęcia prezentują stan robót na sierpień 2019 roku. Na kilku fotografiach widać zamontowane bramownice. W pewnym momencie wszystkie bramki
zostały zdjęte, co u postronnych obserwatorów budowy mogło wzbudzić zdziwienie. Czyżby
nastąpiła zmiana planów?
- można było pomyśleć. Nic z tych rzeczy. Po prostu coś poszło nie tak z
fundamentami i bramownice musiały zostać zdemontowane. Po pewnym czasie bramki zaczęły
"wracać" na swoje miejsca.
W połowie 2019 roku teren budowy został szczelnie ogrodzony od strony
małpiego gaju, który przez ostatnie ponad 20 lat przeistoczył się w gęsty
las, biorąc niejako przy okazji we władanie torowisko prowadzące kiedyś w
kierunku stacji Warszawa Główna i terminala pocztowego.
| zdjęcia z 4 sierpnia 2019 roku |
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 2/2021
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu